zondag 17 juli 2022

Dots of Hope

Zoals jullie weten werk ik de zorg, de gehandicaptenzorg om precies te zijn. Ik werk in een fijn team met leuke collega's. Onder deze collega's sta ik echt bekend als een creatieveling, haha. Iedereen weet ervan. En soms wordt er dan aan je gedacht. 1 collega heeft net een verbouwing van de badkamer achter de rug en had tegels over. Ze wist dat ik ook als hobby stippen heb, dus vroeg ze of ik wat kon met die tegels. Ik zag direct weer duizend mogelijkheden dus nam ik ze graag van haar aan.
Nu wil het dat deze collega ons per 1 augustus gaat verlaten voor een nieuwe uitdaging. Heel jammer natuurlijk want ik werk graag met haar samen.
Ik wil haar graag een cadeau geven ter afscheid en besloot om een tegel voor haar te stippen. Heb er nu al lol aan dat ik haar haar eigen tegel gepimpt terug ga geven, ik weet zeker dat ze dat kan waarderen. Ik koos voor blauwtinten en groen omdat dit rustgevende kleuren zijn, die ik bij haar vind passen. Ik voegde bruin toe en een heel klein beetje geel, voor zonneschijn haha. 
Het patroon is van stipstijl en heet Dots of Hope, wat ik ook weer passend vind omdat ze nogal een zware tijd achter de rug heeft en nog mee bezig is eigenlijk. 
Ik hoop dat ze dit een mooi plekje in haar huis gaat geven. 






Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

 

6 opmerkingen:

  1. Wat een gave tegel, maar vooral het idee erachter. Dat je een aandenken maakt voor je collega met de tegel die ze zelf aangeleverd heeft. Je hebt met zorg de kleuren uitgezocht, je hebt er veel liefde in gestopt. Het zal absoluut gewaardeerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee. Ik denk dat je collega dit wel gaat waarderen. Wat een werk zo'n tegel stippen. Daar moet je een vaste hand en engelengeduld voor hebben.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Emily,
    ik vind dit zo'n leuk verhaal! Ik zou haar gezicht ook wel willen zien als ze zich realiseert dat het haar eigen tegel is, whahahha, zo leuk.
    En je hebt er een waar kunstwerkje van gemaakt. Zo ontzettend mooi gestipt. Het patroon is prachtig en je hebt heel mooie kleuren gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk, zo'n gestipte tegel. Dit idee ga ik bewaren. Een heel tof cadeau ook.

    BeantwoordenVerwijderen