dinsdag 2 mei 2023

Bedankt

Deze kaart is ook voor een collega gemaakt. Maar daar hoort een heel verhaal bij. Of beter gezegd, bij de sleutelhanger die erbij zit. De sleutelhanger heb ik besteld bij Mez11, toen ik die tegenkwam op instagram bij iemand. Er staat op: 'Soms is het gewoon KUT, en dat is dan ook oké'. Die tekst raakte mij heel erg.
Even uitleg erbij. Ik werk inmiddels al bijna 5 jaar op deze groep met deze collega's. Toen Wouter overleed, dit jaar 3 september 5 jaar geleden, zou ik 2 dagen later ook werken daar (toen nog als flexer). Ik heb de avond dat Wouter overleed, mijn werk nog gebeld om te zeggen dat ik echt niet kon werken. Ik kreeg de desbetreffende collega aan de telefoon. Het enige wat ik zei was: 'ik kan niet komen werken'. Er waren in die tijd nog mensen op zomervakantie en er waren veel zieken die zomer. Dus je kunt je voorstellen, dat niemand op zo'n telefoontje zat te wachten (ze wist natuurlijk niet wat er aan de hand was). Wat ze dus eerst zei was: Kut Kut Kut Kut. Ik vond dat een hele passende reactie. 
Maar goed. Toen ik uitlegde dat ik niet kon komen werken omdat mijn broertje verongelukt was....toen voelde ze zich wel schuldig. Iedereen was ook van de kaart geweest daarna vertelden ze mij later. 
Maar goed. Bij de condoleance kwamen een aantal collega's, waaronder deze collega, om hun steun te betuigen. Het 'grappige' is. Ik kende haar nog helemaal niet zo lang, omdat zij er nog niet was toen ik stage liep op deze groep, weer een paar jaar voordat ik er ging werken. Maar het bijzondere wil dat ik haar als eerste zag, en de collega's die voor haar liepen en die ik beter kende, ik eerst helemaal niet zag. 
Zij condoleerde mij en gaf mij een knuffel en ik zeg zo tegen haar: 'het is echt kut hè'. 
Nou....zij heeft dus een hele tijd gedacht dat ik boos op haar was! Dat hebben we uiteindelijk opgehelderd en ik vond het dan weer vervelend voor haar dat zij dacht dat ik boos was. Haha. Gelukkig kunnen we er nu echt om lachen.
Maar goed. Ik zag dus die sleutelhanger en ik moest die gewoon bestellen. Ik bestelde er 1 voor haar en 1 voor mijzelf. Ze was er ontzettend blij mee. Ik ook, hij zit aan mijn autosleutel. 
Ik maakte er een vrolijke kaart met bloemen erbij. De tekst stempel vind ik zo mooi!





Fijne dag lieve mensen.

Lieve groetjes,
Emily

Ps. vandaag is mijn 500ste post op dit blog. Wauw. En over een maand bestaat mijn blog 10 jaar, dat ga ik natuurlijk wel even vieren. Maar deze post ook. Onder de reacties ga ik iets kleins verloten. Gewoon omdat het kan. 



 

6 opmerkingen:

  1. Ik ben net wakker en lees dit bericht, krijg er tranen van in mijn ogen!
    Ik kan mij zo inleven in dit bericht, van het begin tot het eind (dus tot en met het kopen van de sleutelhangers) is het iets wat ik voor mijn zie.
    Je hebt helemaal gelijk, dit MOEST je wel kopen! Goed gedaan om er meteen 2 te kopen want voor jezelf past dit ook.
    Je kaart erbij vind ik heel mooi, met al die bloemen en de leuke tekst.
    Dit bericht is perfect om de 500ste te zijn op je blog😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefelicteerd met je 500ste blog. Ik reageer niet vaak maar lees elk nieuw blogje van je. De fantastische kaarten en af en toe de haakwerken. Kijk er elke keer weer naar uit wat je gemaakt hebt. Deze kaart is echt heel mooi, zeker in combinatie met de sleutelhanger, wat toepasselijk. Groet Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, alweer bijna 5 jaar, als ik dit lees krijg ik weer een brok in mijn keel.
    Oef, wat zal je collega zich rot gevoeld hebben, ik kan mij zo voorstellen dat deze kaart met sleutelhanger haar veel doen. Goed dat je er ook één voor jezelf hebt besteld.
    De kaart heb je heel mooi gemaakt, heel lief.
    Gefeliciteerd met je 500ste blogbericht! En bijna 10 jaar bloggen, ik denk dat ik er al bijna vanaf het begin bij was, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Die sleutelhangers, die moest je echt absoluut kopen, voor jullie allebei! En wat mooi dat jullie nu, een kleine 5 jaar later, er samen om kunnen lachen. Je hebt een fijne groep collega's volgens mij (wat ik zo af en toe tussen de regels door bij je lees), zo'n mooie kaart, zo'n sleutelhanger, het zijn vaak de kleine dingen die het doen!
    Tjonge, 500 berichtjes alweer en zo'n 10 jaar bloggen. Ik weet niet precies wanneer ik je ontdekt heb en ben gaan volgen, maar dat is volgens mij dan toch wel vrij in het begin geweest. En nog altijd word ik blij als ik in de zijlijn van mijn blog zie dat er weer een nieuw berichtje van je is!
    Ik vind je een lieverd (ben nog altijd blij met de tasjes die je moeder voor ons maakte!), en hoop op nog heel veel berichtjes op je blog. Warme groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och meisje, ik krijg gewoon tranen in mijn ogen bij je verhaal! Ik kan me het zo voorstellen van je collega! Alles, haar eerste reactie en haar gedachte ook toen ze je het hoorde zeggen. In haar oren klonk het vast en zeker cynisch naar haar toe.
    Maar wat goed dat jullie het zo goed uitgepraat hebben en dat je er nu met een knipoog een cadeautje van maakt ! Je kaart is prachtig, inderdaad een heel mooie tekst! En altijd een goed teken als je lang met dezelfde collega's werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat verdrietig, Emily (heb even gelezen naar aanleiding van je blog van gisteren), maar wat voorstelbaar, hoe zoiets dan gaat. Deze sleutelhanger is helemaal van toepassing.
    Heel mooie kaart maakte je erbij.

    BeantwoordenVerwijderen