zaterdag 16 april 2022

Neil de papegaaiduider

Ik wil jullie vandaag graag voorstellen aan iemand. Dit is Neil de papegaaiduiker. Haha. Neil komt uit het boek Pica Pau en heet daar eigenlijk Bonny. Ik noem hem Neil omdat er een papegaaiduiker voorkomt in de boeken van Jenny Colgan. Het boek heet 'de kleine bakkerij op het strand'. Kennen jullie die? Echt een hele mooie serie boeken die ik nu al een keer of 3 heb gelezen geloof ik haha. Daarin komt dus een papegaaiduiker voor die Neil heet. Vandaar zijn naam. Papegaaiduiker in het Engels is Puffin en dat vind ik nog leuker klinken eigenlijk haha. 
Ik kreeg het boek Pica Pau en de basiskleur voor mijn verjaardag. Ik ben zelf niet zo'n fan normaal van amigurumi's haken maar deze wilde ik zo graag maken. En het was een heel leuk project dat ik binnen 6 dagen af had haha. Hoe dan. De patronen van Pica Pau zijn heel duidelijk en haken lekker snel weg. Er gaan denk ik zeker nog meer diertjes uit het boek volgen. Ik heb nu natuurlijk ook een neefje waar ik heel leuk knuffels voor kan gaan maken haha. 








Ik wens jullie een fijn paasweekend toe.

Lieve groetjes,
Emily

 

4 opmerkingen:

  1. Wat een leukerd! Hij kijkt zo eigenwijs, zeker op de laatste foto.
    De kleurtjes staan hem goed, mooi gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje. Ik moest ook direct aan de boeken van Jenny Colgan denken! Is een hele leuke serie, maar jouw Puffin is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Emily, hihihi... die laatste foto! Zo geinig. Neil ziet er superleuk uit en wat haak je netjes. Heel mooi! En misschien zijn ze toch wel leuk, de diertjes uit dat boek! EN je bent ok lekker snel! Heel fijne dagen. Ook vrij?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje en de naam past goed bij hem.
    Leuk hè, en neefje...... kan je je lekker uitleven met kadootjes maken/haken.
    En dan straks voorlezen, met Neil op schoot, hoe leuk is dat.

    BeantwoordenVerwijderen