zondag 24 mei 2020

Kattenoogsokken

In maart trakteerde ik mezelf op het boek Sokken haken van A la Sasha. Ik had zoveel goede dingen gehoord en gezien van het boek dat ik die ook wilde hebben. Ik had nog een paar bollen Drops Fabel liggen en ik begon aan de kattenoogsokken. Wat bleek, de sokken werden veel te groot. Ik had een te grote maat en te grote haaknaald (wel de aangegeven gebruikt maar werkt niet voor mijn hand van haken). Dus een tweede paar gestart met een maat kleiner en een naald kleiner. Die werden beter gelukkig. Het haken was super leuk en makkelijk. Ik heb nu 2 paar heerlijk bedsokken erbij, want de sokken zijn te dik om te dragen in schoenen helaas. Misschien dat ik toch nog eens ga leren sokken breien haha. 
Back in March, I treated myself to the book 'sokken haken a la Sasha'. I heard so many good things about it and I wanted a copy too. I had some balls of Drops Fabel yarn in my stash which I used to make the basic socks, the 'kattenoogsokken'. I used the right size (I thought) and hook and started. But they were coming up far too big. So I started a second pair with same yarn (also out of stash) but I used a pattern size and hook size smaller. They were coming up far better. I really enjoyed making them. I now have 2 pairs of bed socks, because these socks are to thick to wear in shoes. Maybe I need to learn how to knit sock hihi.











Hebben jullie wel eens sokken gehaakt? of gebreid?? 
Have you ever crochet or knit socks?

Fijne zondag.
Have a lovely Sunday.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

6 opmerkingen:

  1. Die heb je mooi gehaakt, knp werk. Ze zitten als gegoten, jammer dat ze alleen in een donker bed gedragen gaan worden, ze zijn juist zo vrolijk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sokken heb je gehaakt hoor. En ja, je weet van mij wel, dat ik al ontzettend veel sokken heb gebreid. Ik kan het je echt aanraden, maar brei dan wel op een rondbreinaald, en vanaf de teen naar het boord, dat is echt veel makkelijker te leren dan vanaf het boord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sokken. Lastig om te bepalen welke maat en haaknaald je moet gebruiken, maar het is je gelukt. Je hebt geen last meer van koude voeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk.
    Je gebruikte ook leuk garen, meteen heel vrolijk.
    Heerlijk, tegen koude voeten in bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk en knap gedaan.
    Ik ben meer van het sokken breien.
    Een heerlijk werkje...

    BeantwoordenVerwijderen