vrijdag 3 januari 2020

eerste blogpost van 2020 - kerstkaarten // first 2020 blogpost - Christmas cards

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar. 
De eerste post van 2020 en ik begin over kerstkaarten. Ja. inderdaad. Waarom? Mede omdat ik nog geen foto's heb gemaakt van mijn haakprojecten. Maar ook omdat ik mijn kerstkaarten graag wilde laten zien omdat ik voor het eerst (sinds de basisschool in ieder geval) mijn eigen kerstkaarten heb gemaakt. Ik maakte daarvoor gebruik van clearstamps van de Action en Carla kamphuis. Ook kreeg ik voor kerst (haha, ja voor kerst) houten stempels van Perlenfisher gekocht bij de Kroonluchter in Hengelo. Die kon ik dus al mooi vast gebruiken voor mijn kerstkaarten. De tekst schreef ik uiteindelijk na van de stempel van Carla Kamphuis. Ik maakte meer dan 40 kaarten om te versturen en weg te geven aan collega's.

Er worden al zoveel jaar steeds minder kaarten verstuurd. Sinds mijn broertjes overlijden ken ik de kracht van een kaart. We kregen er honderden. Sindsdien probeer ik altijd kaartjes te sturen en te geven. En zeg nou zelf, wat is nou leuker als een persoonlijke kaart, handgemaakt. 
Ook komen op facebook en twitter vaak oproepen voorbij om een kaartje te sturen naar een ziek iemand. Daar probeer ik dan ook een persoonlijk kaartje voor te maken. Wellicht dat je hier dus vaker kaarten voorbij gaat zien komen.


First of all, Happy new year.
First post of 2020 and I start with Christmas cards. Yes, I did. Why? Partly because I still haven't taken pictures of my crochet projects. But I also just really wanted to show you my Christmas cards. For the first time (since lower school anyway) I made my own Christmas cards. I used clearstamps from the action and Carla Kamphuis. I also got stamps from Perlenfisher for Christmas (before Christmas). I got to use them for my cards. I have written the text the same as the stamp from Carla Kamphuis. I made over 40 cards to send away and give away to co-workers.

You all know we send less and less cards every year. It's easier and cheaper to send a text. Since my brother died over a year ago, I found the power in the written card. We got hundreds. Since then I try to send and give a card for any occasion. And what's better than a personal card, handmade. 
You also see a lot of posts on facebook and twitter to ask to send a card or something to someone who is ill or otherwise could use a little support. I try to make a personal card to send away. It's so personal.












Hele fijn weekend. Ik heb werkweekend dit weekend.
Have a lovely weekend. I have to work this weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily



7 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Emily, de beste wensen voor 2020. Ik mocht ook een leuke kaart van je ontvangen, dank je wel! (ik hoop dat mijn kaartje al bij je is bezorgd, maar er schijnt nog best wat kerstpost onderweg te zijn, dus misschien nog even wat geduld hebben). Lieve groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou ook de beste wensen!!
    Kaarten maken en haken gaan héél goed samen, ik doe dat ook.
    Wat scheef je de tekst mooi.
    Jaren stuurde ik geen kaartjes, maar nu ik steeds meer kaartjes maak, verstuur ik ze natuurlijk ook weer heel veel.
    Mijn goeie voornemens voor dit jaar..... nog meer kaartjes sturen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, jij bent goed bezig geweest met je kaartjes! Ze zien er harstikke leuk uit. Ik wens je alle goeds toe voor dit nieuwe jaar. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Die met de kersttruien vind ik héél leuk. Ik heb ze dit jaar wel gekocht, uiteindelijk niet verstuurd. Wel jammer, maar ja het kwam er echt niet van. Toen wij 25 jaar getrouwd waren, merkte ik hoe leuk en bijzonder ik het vond dat er zoveel kaarten kwamen. Ik genoot ervan en sindsdien doe ik het ook vaker. Ik kan mij voorstellen dat het jullie goed gedaan heeft zoveel kaarten te ontvangen, bij het overlijden van je broer.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog de beste wensen voor 2020!
    Wat een mooie kaarten heb je gemaakt! Heel erg leuk. Ja, kaarten versturen en krijgen blijft heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kaarten en wat heb je supermooi geschreven!
    Leuk dat je neer kaarten wilt gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen