zondag 26 januari 2020

Winter tomte

Hij is af. Mijn Winter Tomte is af. Dit project stond op mijn lijstje sinds 2017, toen ik het garen voor de winter tomte kocht op de handwerkbeurs. Het patroon van de Tomte komt van Echtstudio. Klik hier om naar het patroon te gaan. Het garen wat ik gebruikte is het garen wat aangeraden wordt. Namelijk de Stylecraft special DK. Ik heb dat garen al vaker gebruikt voor dekens (en ik heb een hele voorraad). Maar nog nooit voor een amigurumi. En ik word er ontzettend blij van. Het was zo mooi om mee te werken en haakte zo lekker weg. Ik ben super blij dat ik dit project heb gemaakt en zo kan ik weer iets afstrepen van mijn lijstje. Ik heb nu ook alle projecten van de handwerkbeurs 2017 af, en daar word ik ook heel blij van. 
He's finished. My Winter tomte is done. This project was on my list with things to make since 2017, when I bought the yarn at the handwerkbeurs. The pattern is from Echtstudio. Click here to go to the pattern. I used the recommended yarn in different colours. I used Stylecraft special DK. I have used the yarn before for blankets and I love it, but never used it for a amigurumi. And I'm so happy. It's really nice to work with for amigurumi. I'm so happy I finished this and it's now another thing to check off my list. I now finished all the projects I bought at the handwerkbeurs 2017. 

project specificaties.

Haaknaald: 3,5 en 4 mm
garen: Stylecraft Special DK:
    • Stone 1710       48 gram
    • Graphite 1063   9 gram
    • White 1001       24 gram
    • Green 1116       47 gram
    • Lipstick 1246     38 gram
Ik gebruikte in totaal 166 gram Stylecraft special DK en ik heb de grammen er per kleur bij gezet. Ik heb ook de grammen per gehaakt deel maar dan wordt het een beetje druk vond ik. Ik startte de Tomte op 1 januari en op 21 januari was die af. En tussendoor heb ik ook nog andere dingen gedaan dus dit was behoorlijk snel voor mij. Ik denk dat ik de tomte zeker nog een keer weer ga maken. Misschien met vlechtjes in plaats van een baard. Dat zou ook super leuk zijn. Ach, we zullen zien.
I used 166 grams Stylecraft special DK in total and put the gramms per color above. I started this Tomte at the first of January and finished it at the 21th of January. 







Ik kijk momenteel veel podcasts. Ik kijk nu naar de podcasts van potter & bloom
I'm watching lots of podcasts at the moment. Right now my favorite is potter & bloom

Browny komt even poolshoogte nemen.
Browny comes to take a look at the tomte.











Vanochtend mocht de tomte mee in de rugzak om even naar buiten te gaan voor wat frisse lucht en direct een kleine mini photoshoot doen.
This morning I took the Tomte, in my backpack, outside to have a little fresh air and a mini photoshoot.











Fijne zondag lieve mensen.
Have a lovely Sunday.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

5 opmerkingen:

  1. Leuke Tomte is het geworden en hij wil vast heel graag een vriendinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend Emily en met zijn rode muts past hij zo bij Valentijn
    Geniet van een fijne week ... lieve en creatieve groet Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leuk! Ik heb stiekem ook al een tijdje een oogje op hem;-)
    Hij zal zich wel thuis hebben gevoeld in de Finse sauna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje!
    Kan me voorstellen dat je die binnen 3 werken af hebt gemaakt, je was natuurlijk verschrikkelijk nieuwsgierig hoe hij zou worden.....
    Ik zou er meteen nog een vriendinnetje bij maken. 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inspiring and good. Saunas are fantastic for you personally. Desire to try.   saunajournal.com

    BeantwoordenVerwijderen