donderdag 14 maart 2019

Creativa Dortmund 2019

Gisteren gingen mijn moeder en ik al vroeg ons bed uit. Gisteren was namelijk de start van de CREATIVA in Dortmund. De grootste hobbybeurs van Europa geloof ik. Ik had er zoveel zin in, vorig jaar zijn we ook geweest en ik had ontzettend veel zin in dit jaar. En het stelde niet teleur. 5 hallen voor met alles voor elke hobby wat je je maar kon bedenken. Echt waar, wauw. 

Ik kocht hele mooie handgeverfde strengen garen, 3 afgeprijsde strengen garen in herfsttinten (Ja, en dat terwijl we het voorjaar ingaan) 2 bollen garen voor een mooie voorjaarsomslagdoek en een mooie pin voor in mijn haar. Verder kocht mijn moeder een aantal stofjes voor tassen, wat fournituren en sokkenwol. 

Yesterday my mom and I woke up very early. Yesterday was the start of the CREATIVA in Dortmund, Germany. The biggest craft exhibitions of Europe I believe. I was so excited. We went last year and it was amazing so I was looking forward to this year. And it didn't disappoint. 5 halls filled with every hobby and craft you can think of. It was amazing.

I bought some really nice handdyed yarns, 3 skeins of yarn and 2 balls of yarn in pretty Spring colors, and I bought a pin for in my hair. My mom bought some fabric and sock yarn. 

We parkeerden op de parkeerplaats van Burussia Dortmund.
We parked the car at the Burussia Dortmund stadion.






Deze koos ik uit.
I  choose this one.

Ik kocht garen voor deze omslagdoek.
I bought this yarn for this shawl.


Op de terugweg.
On our way home.

En heel veel regen.
And a lot of rain.


















Ik hoef de rest van het jaar niks meer te kopen geloof ik. Genoeg te doen (En ik had al niks meer liggen *kuch kuch*)
I won't have to buy yarn for the rest of the year I think. Enough to do (And I didn't have anything else to do *cough cough*)

Zijn er nog mensen die nog naar de creativa gaan of zijn geweest? of nieuwsgierig zijn? Laat het mij weten in een reactie.
Anyone going to the creativa? Let me know.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

9 opmerkingen:

  1. Super dat jullie samen zo gezellig op stap gaan en jullie zijn nog goed geslaagd ook! En ik kijk al uit naar jullie creaties ermee. Is er al iets klaar? :-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet van mijn nieuwe garens nee, eerst moest er nog wat anders af en wat paasdingen maar het volgende waar ik aan ga beginnen is een van mijn mooie handgeverfde garens.

      Verwijderen
  2. Dat ziet eruit als een Eldorado! Gezellig, zo samen met je moeder. Jij kunt weer vooruit voorlopig. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed geslaagd dames! Jullie kunnen vooruit. Maar heb je de foto van in de auto gespiegeld, of hebben jullie een Engelse auto? Je moeder zit aan de rechterkant van de auto achter stuur, zo lijkt het.
    Geniet van je mooie spulletjes en een goed weekend!
    P.S. Ben er nooit geweest, het is ruim 2 uur rijden, dat is te doen, maar hoe weet jij altijd wanneer er in Duitsland een beurs is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door de selfiestand is de foto gespiegeld haha. Nooit eerder op gelet.
      Vorig jaar zijn we bij toeval erachter gekomen dat de creativa er is dus vanaf nu houden we dat goed in de gaten. Als je er nog heen gaat, het is dit weekend nog en zeker de moeite waard. Stuur mij dan eerst even een berichtje.

      groetjes

      Verwijderen
    2. Lief van je, maar dit weekend gaat helaas niet lukken. Misschien kun je een volgende keer vooraf op je blog zetten wanneer het weer wordt gehouden?

      Verwijderen
  4. Zal ik doen. Nadel en faden is in september in osnabruck Duitsland. Nog nooit geweest maar ben heel benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That looks like a big show. The hairpin is so pretty! I recently got some new yarn in my house too and I think your *cough* is contagious! ;-) hehe
    Thank you for taking us on your journey. You are looking very well and happy! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I used to live right next to the stadium in Dortmund! :) I missed the creativa this year - hopefully I can go again next year!

    BeantwoordenVerwijderen