zaterdag 14 november 2020

Granny sjaal

Vorig jaar kocht ik een hele mooie bol Rico design creative wool dègrade super6 toen we in Duisburg waren voor de eerste kerstmarkt. Grote kans dat het niet wat gaat worden met de kerstmarkten dit jaar. Maar mijn tweede haakproject van de herfstvakantie was deze granny sjaal. Het patroon komt van youtube van Tolle Wolle. Ik ben normaal helemaal niet zo'n snelle haakster. Maar deze sjaal was in 3 dagen af. Met haaknaald 4 mm ging het echt best snel. Elke keer dat wisselen van kleur gaf veel motivatie om door te gaan. Ik vind de kleuren zoooooo ontzettend mooi. 

Net een hartje


Grey besloot in mijn haaktas te kruipen. Heerlijk zo'n holletje.









Fijn weekend.

Lieve groetjes,
Emily

 

8 opmerkingen:

  1. Het kleurverloop is prachtig.
    Ik kan me voorstellen dat je wilde blijven haken, dan ben je zo benieuwd, dan "moet" je gewoon zien hoe de volgende kleur uitpakt.
    Staat je weer goed, deze kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren, en ze staan je heel goed! Ik vind het zelf altijd erg saai om met 1 kleur te breien of haken, meerdere kleurtjes gebruiken, of zo'n verloopgaren als jij hier hebt gebruikt, dat lijkt veel sneller te gaan, steeds nog eventjes door, benieuwd naar het volgende kleurtje.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beauty weer! En zo leuk ja, werken met kleurverlopend garen, daar ben ik ook fan van (en het scheelt een hoop eindjes wegwerken met als je losse kleurtjes gebruikt hihi). Ik heb de afgelopen tijd ook vrij veel omslagdoeken gehaakt, elke keer een ander patroon. Eigenlijk gewoon als tijdverdrijf, want ik gebruik zo'n doek/shawl zelf eigenlijk niet echt... De mijne gaan naar een goed doel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende sjaal weer! Heerlijk he zo creatief bezig zijn! Haken probeer ik af en toe met filmpjes van Youtube erbij, maar verder dan onderzetters is het nog niet gekomen. Super leuke kaart lag er van jou in de brievenbus voor mijn verjaardag, dankjewel! Hij heeft een mooi plekje in de woonkamer gekregen :)

    Hobbygroet,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De sjaal is prachtig! Dat herken ik wel, dat het kleurverloop uitnodigt tot snel verder haken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen