zondag 29 maart 2020

vreemde tijden / strange times

Ik ben hier al veel te lang niet geweest. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik wilde schrijven. Wat een vreemde tijden leven we in. Het is inmiddels bijna 2 weken geleden dat we te horen kregen dat scholen en horeca moesten sluiten, dat weet ik nog precies want ik was toen aan het werk. Niet veel later kregen wij een mail dat de dagbesteding voor cliënten ook dicht ging. Zo moesten we met z'n allen ons een draai gaan zien te vinden in de nieuwe situatie. Dagbesteding ging voortgezet worden op de woongroep, en wij kregen als groep een lokaaltje toegewezen waar we naartoe konden gaan. Dit hielp enorm. Ook onze dienstroosters werden aangepast. Een vroege dienst van 7 tot 15 en een late dienst van half 3 tot half 11, eerder hadden we ook nog andere diensten.
Mijn oma van 87 krijgt altijd thuiszorg voor het uittrekken van haar steunkousen. Dat werd de maandag, 2 weken geleden, ook direct geschrapt. We kregen te horen dat, in verband met het reduceren van contacten met cliënten, de zorg voor mijn oma niet meer gegeven zou worden. Aan mijn moeder en mij dus de taak om het over te nemen dus elke dag komen we nu bij mijn oma (terwijl dat eigenlijk dus niet eens mag, omdat ze een ontzettende risicogroep is). 
Verder loopt het leven gewoon door. Ik haak veel en ik maak kaarten. De afgelopen dagen konden we heerlijk buiten zitten genieten van de zon. Ik keek net uit het raam en het sneeuwt gewoon. Hoe dan? Zo raar. 
Vandaag begin ik mijn werkweek weer met een late dienst en ik wilde toch even van mij laten horen hier op mijn blog. Ik deel hieronder wat foto's van de afgelopen weken. 
I haven't been here for too long. I didn't really know what to write. Strange times we're living in. It's been 2 weeks since all schools and restaurants closed. I was at work. Not long after the press conference from our government, we got an email that all day activities for my clients were cancelled. The day activities are continued at their homes. And our workschedule was changed. A day shift from 7 to 15 and a evening shift from 14.30 till 22.30, before all this we had other shifts as well. 
My grandma aged 87 always got home care for help with her compression stockings. On monday, 2 weeks ago, we got the news that she won't we getting this care till this crisis is over. So now my mom and I have to do it. 
And life goes on. I crochet a lot and try to make some cards. In the past days we could really enjoy the sunshine in the backyard. And I now just looked out of the window and saw that's snowing. Like, for real. So weird.
Today I start my workweek again with an evening shift and I just wanted to talk a little here in on the blog. I'll just share some random pictures from the past weeks. 


Ik kocht het boek sokken haken a la sasha.
I bought this book crochet socks a la sasha.



De eerste sok is klaar.
The first sock is done.

Ik ben ondertussen halverwege deze mooie deken.
I am almost halfway on this beautiful blanket.






Deze leuke stempels kocht ik bij De kroonluchter, een leuk winkeltje in mijn woonplaats. Ze bracht het ook nog gratis langs. 



Extra bollen voor mijn deken.
Extra yarn for my blanket.

De ouders van mijn schoonzusje hebben een zorgboerderij voor dagbesteding voor dementerenden. Mijn schoonzusje is net full time daar begonnen en nu moesten ze dicht, vanwege de maatregelen. Nu zocht ze naar dingen die ze langs konden brengen zodat de ouderen toch iets te doen zouden hebben. Ik had heel veel garen wat ik toch weg wilde doen dus die heb ik gedoneerd en voor 9 projecten alvast een start gemaakt. Hopelijk zijn de oudjes er blij mee.

Lijkt net alsof Browny geen achterpootjes heeft hihi.
Looks like Browny hasn't got any back legs hihi.

Eerste paar sokken is af.
First pair of socks done.

Hoe is het met jullie? zijn jullie gezond? Hoe gaan jullie om met al deze veranderingen in deze crisis?
How are you? Are you all healthy? How are you coping in this crisis?

Stay safe and stay healthy.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

4 opmerkingen:

  1. Het zijn heftige, emotionele dagen.
    Het is lastig om positief te blijven, maar we moeten door.
    Het bloggen is een mooie afleiding, net zoals het haken en kaarten maken
    Ik werk in een bakkers winkel, we zijn nog "gewoon" open. Eng maar ook fijn.
    Sterkte voor jullie allemaal.
    Ik ben verliefd op je sokken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is echt allemaal raar nu, zelfs zoiets gewoons als boodschappen doen. Terwijl de één zich verveelt, werkt de ander zich een slag in de ronde.
    Ik vind het vreemd dat de thuiszorg nu je oma niet helpt, hier gaat dat gewoon door (ook kousen aantrekken) en ook ikzelf in de thuishulp ben aan het werk. Thuiszorg valt onder de vitale beroepen (voel ik mij ook eens belangrijk, haha, nee hoor, mijn werk wordt enorm gewaardeerd door de cliënten) en is juist belangrijk om door te laten gaan.
    Wat lief dat je garen doneert en nog een beginnetje gemaakt hebt ook! Hier zag ik al bij iemand een envelop met puzzels en spelletjes, met een prachtige zelfgemaakte kaart erbij, zo lief!
    Sterkte met alles, blijf vooral gezond samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Emily het is ongelooflijk wat er allemaal gebeurd
    Gelukkig kunnen we nog naar buiten en genieten van de vrije natuur
    Tussendoor ontspannen met één van je mooie haakwerkjes
    Zorg goed voor je zelf en denk aan elkaar ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreemd allemaal hè?! Zelf werk ik in de zorg, dus dat gaat door. Sterkte voor jou en hopelijk mag het goed gaan met je oma!

    Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen