vrijdag 7 februari 2020

Blushing Embers sweater

Vandaag is het warme truiendag. Ik dacht, het is de perfecte dag om jullie  mijn eerste gehaakte trui te laten. Yayy!! Ik ben helemaal happy. Ik bedacht mij een paar weken terug om een trui te gaan haken. Het duurde even voor ik het juiste garen had gevonden. Ik wilde niet nieuw garen kopen aangezien ik een eigen wolwinkel boven op mijn kamer heb. Ik zoeken en zoeken en vond 6 bollen Rico Design creative soft wool aran. Ik kocht het in 2018 op de kreadoe om het Jolie vest te maken. Goed, ik het patroon voor het jolie vest erbij gepakt. Ik las het een keer door en besloot om het niet te doen. Het vest is voor 1 maat en dan moet je zelf maar uitzoeken hoe je het aan gaat passen voor je eigen maat. Nee, dat ging hem niet worden. Ik had laatst op instagram een post opgeslagen en dat bleek dus een Drops design patroon te zijn. Ik kijken. Helemaal blij, het garen wat gebruikt werd, is hetzelfde kwa dikte als het Rico garen wat ik had. Halleluja. Dat heeft zo moeten zijn. Ik begon direct aan het patroon, ging een paar keer verkeerd, maar toen ik eenmaal de smaak te pakken had ging het vanzelf. Ik ben zo blij. Ik begon op 23 januari met de trui en 31 januari was die af. Nooit gedacht dat ik zo snel een trui kon haken. Ja het dikke garen hielp ook. 

Vandaag scheen de zon zo mooi, dat ik direct even naar buiten ging om foto's te maken, met hulp van mijn moeder. Ik vind hem echt top geworden, past perfect en de kleur vind ik nog steeds even mooi als toen ik het garen kocht. Ik wil er nog 1 maken. Haha. 

Today it's time to show you my blushing embers sweater. My first crocheted sweater. Yay!! I'm so happy. A few weeks ago I had the idea to crochet a sweater. It took me some time to find the right yarn and pattern. I didn't want to buy more yarn as I have my own yarn shop upstairs in my bedroom. I started looking and found 6 balls Rico Design creative soft wool aran. I bought the yarn in 2018 at the kreadoe to make the Jolie cardigan. Well, I first read the pattern for the cardigan. Didn't like it. It's written for 1 size and then you have to figure out yourself how to adjust it to your size. I really don't like that. Well, I found through instagram a Drops Design pattern. I was so over the moon happy. The yarn used had the same thickness as the Rico yarn. Halleluja. Match made in heaven. I quickly started the pattern, but went wrong a few times (can't start a project while there's company over haha). When I got the hang of it, it was easy peasy. I'm so happy. I started the sweater on the 23th of January and finished on the 31st. Never thought I could make a sweater this fast. Well, the thick yarn definitely helped. 

Today the sun was shining so I went outside to take pictures, with the help of my lovely mum. I really really like it. I want to make another one. It fits perfectly and the colour is so nice. 


project specificaties:
haaknaald: 6 mm (Tip, maak een proeflapje, ik had een halve maat groter nodig, patroon geeft aan 5,5 mm)
garen: Rico Design soft wool aran 100 gr./300 m. 320 gram heb ik gebruikt voor maat M.

project specifications:
crochet hook: 6 mm
Yarn: Rico Design soft wool aran 100 gr./300 m. 320 grams used for size M.









Fijn weekend.
Have a lovely weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

5 opmerkingen:

  1. Zo Emily, dat is mooi zeg!!
    Super gemaakt.
    De kleur, wow, mooi en die staat je mooi in je gezicht en bij je haar.
    Waar een leuke bovenkant heeft de trui. Die "kabeltjes" zijn leuk.
    Ik heb wel 3x gelezen hoelang je bezig bent geweest met de trui, of beter, hoe kort..... heb je niet geslapen ofzo?
    Knap werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat hij je leuk, Emily en wat een perfecte pasvorm! Heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Congratulations on your first crocheted jumper. Wow - so speedy!

    Goed gedaan met je eerste trui. Wauw - zo vlug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave trui! De kleur is ook echt prachtig! Die heb je echt wel supersnel gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee wat leuk! Altijd fijn als je een project kunt realiseren zonder nieuw garen te hoeven kopen hè! Ik herken je wolwinkel-idee wel haha! :) Superleuk patroontje zo met die kabel-actie structuur rond de hals. Is deze ook uit 1 stuk gemaakt, top-down? Dat is altijd fijn. Veel plezier van je trui!

    BeantwoordenVerwijderen