zaterdag 21 september 2019

geweven plaid Blaz

Vorige week maakte ik de weefdeken ''blaz'' af. Het pakket hiervoor kocht ik vorig jaar op de handwerkbeurs bij CarosAtelier. Super blij was ik ermee en begon al snel aan dit project. Nou, dat viel nog best tegen. Ik heb een behoorlijk aantal keren de deken een stuk uit moeten halen omdat ik een blokje was overgeslagen, dat kon natuurlijk niet want dan kon ik niet meer weven. De deken belandde daarom ook al meerdere keren ergens in de hoek. In maart had ik eindelijk het gehaakte gedeelte klaar en moest ik gaan weven. Nou, dat viel ook nog wel tegen haha. Het kost gewoon heel veel tijd. Af en toe wat anders doen dan maar. Toen het weven eenmaal klaar was moesten de franjes er nog aan. Je raadt het al, weer belandde de deken in een hoek. Vorige week besloot ik de schouders eronder te zetten en de franjes eraan te maken. Wat een geluk dat het van dat mooie weer was, ik zat lekker buiten aan de tuintafel te werken. En het bleek toch een prettig werkje te zijn. Draden knippen en daarna aanknopen. Lekker relaxt en om helemaal zen van te worden haha. Nu bleef de deken nog even liggen wachten tot de franjes allemaal dezelfde lengte hadden maar hèhè. Gisteren maakte ik het af. En zo kwam een eind aan een wel heel langdurig project. Ik kon gisteren nog gauw, met de laatste zon, in de tuin een aantal foto's maken van mijn mooie deken. 

Last week I finished my weave blanket ''blaz''. I bought the yarnpack for it at the handwerkbeurs at CarosAtelier. I was super excited to start this project. Well, it wasn't that exciting later. I had to frog a couple of times, quite a bit of crochet work, because otherwise I couldn't weave. The blanket ended up in the corner of my room more than a few times. But March came and I finished the crochet part of this project. I was ready to start weaving. Well, it took me so much time to do it. When the weaving was done, I still had to do the tassels. You can guess it now? Again I put this project away. Last week I decided I wanted to be done with it and started making tassels. This weather was really nice so I sat outside. It was actually kind of nice to do. Very therapeutic. But now the blanket was still lying around because I needed to cut the tassels the same length. I did that part yesterday. And that was the end for a long long project haha. Yesterday I took some pictures, with the last sun, in the garden.


















Geniet van dit zonnige weekend.
Enjoy your Sunny weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily


8 opmerkingen:

  1. Ohhhhhh, prachtig! Nou daar had je zeker engelen geduld voor nodig, maar je bent uiteindelijk een heel mooi plaid rijker, de aanhouder wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, het is echt een super mooie deken geworden!!
    Prachtig.
    Wat een geduld moest je hiervoor hebben zeg.
    Af en toe wegleggen helpt, maar het blijft toch in je hoofd zitten hè.
    Maar nu is het klaar, zo vlak voor de winter, hoe fijn is dat?!!
    Lekker genieten nu, van het mooie eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een mooie deken is het geworden. Goed dat je toch hebt doorgezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een werk, maar de deken is echt prachtig. Goed van je dat je toch hebt doorgezet. Slim om de franjes op deze manier af te snijden. Ik ga jouw manier onthouden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, gave deken! Je hebt eer van al je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, wat een project!! Maar erg gaaf dat ie nu af is, hij is prachtig geworden. Daar ga je vast veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap gedaan, en wat mooi!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh wat prachtig! Nou ik vind dat het nog best meevalt hoor, hoe lang je ermee bezig geweest bent.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen