zaterdag 5 oktober 2019

Mijn tweede blaadjes sjaal // My second leaves scarf

Na mijn geweefde plaid van mijn vorige post, maakte ik mijn tweede blaadjes sjaal. Voor mijn eerste blaadjessjaal  klik hier. Die haakte ik al in 2016. In juni kocht ik op het haak en breifestival een streng handgeverfd garen en ik wist direct dat ik hiervan een blaadjessjaal wilde maken. De kleuren deden mij echt aan de herfst denken. Het patroon is telkens een herhaling van een aantal toeren dus niet echt een tomeloos haakproject, maar echt goed opletten wat je doet. Maar ik haakte in goed een week de hele sjaal af. Ik maakte de hele streng op en ik haakte met haaknaald 4,5. 

En sinds een tijdje ben ik bezig met handlettering en brushlettering. Ik besloot het haken daarmee te combineren en maakte een mooie compositie voor mijn blaadjes sjaal. Deze kan ik dan mooi gebruiken bij foto's maken.

Vandaag is het voor het eerst in dagen weer mooi weer en ging ik snel naar buiten om foto's te maken.

After my plaid from my last post, I made my second leaves scarf. You can find the first leaves scarf  here. I made that one in 2016. I bought a skein of beautiful handdyed yarn in Arnemuiden this year and I immediately thought of the leaves scarf. The colors in the yarn made me think of autumn and leaves. The pattern is a repeat of multiple rows so it wasn't just crochet and go, but I really had to pay attention to the pattern. I finished the scarf in a week time. I finished the whole skein (with a little tiny ball of yarn left) and crochet hook 4,5

I have been doing some handlettering and brushlettering. I decided to combine my 2 hobbies and made a nice composition for my leaves scarf. With the intention to use it while taking photos.

Today the weather is really nice with the sun shining through so I quickly went outside to take photos.



















 Fijn weekend lieve mensen.
Have a lovely weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

7 opmerkingen:

  1. Je glindert helemaal met die mooie blaadjessjaal om je hals. Leuk idee om de naam van de sjaal zo mooi op papier te zetten. Met de sjaal erbij is het plaatje compleet.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sjaal, staat je goed! En handletteren gaat je goed af

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De sjaal is leuk en het handletteren is helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi sjaal weer, ook deze staat je enorm goed (ja, welke kleur staat jou eigenlijk niet?). Maar je handletter-creatie is helemaal een kunstwerk, zo knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Emily! Een prachtige streng garen was her dan ook! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very pretty! Especially together with your artwork.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een leuke sjaal.
    Mooie steek zeg.
    De kleuren staan je goed!

    BeantwoordenVerwijderen