woensdag 13 februari 2019

Chunky V-stitch sjaal // Chunky V-stitch scarf

Terug in september won ik bij Lisanne Happy handmade living 5 bollen Durable Chunky. De bollen waren bedoeld om een sjaal te maken voor een vriendin van mijn broers, omdat zij ons zo ontzettend gesteund heeft de afgelopen tijd. Maar, het was eigenlijk niet haar kleur. Maar er was nog iemand die ons ontzettend gesteund heeft. Het is een collega van mijn vader en zo dus ook een kennis van mijn moeder. Ze woont bij ons achter en komt regelmatig even langs. Ze is er altijd en haar motto is: niks is gek. Mensen hebben snel een oordeel klaar en dingen die wel en niet kunnen. Elke dag naar het kerkhof, nee dat kan echt niet. vuurwerk afsteken op het kerkhof, nee echt niet. Dus zij zegt: Niks is gek. En dat klopt. Doe waar je je goed bij voelt, dat geldt altijd eigenlijk haha. 
Dus haakte ik een chunky v-steek sjaal voor haar. Hij is gemaakt met 4 bollen Durable Chunky en een haaknaald 12 mm. 
Gisteren gaf ik hem aan haar. Ze was totaal verrast en ontzettend blij ermee. En komt goed uit, ze gaat komend weekend op ski vakantie, dus deze mooie sjaal gaat mee op vakantie.

Back in September I won 5 balls of Durable Chunky from Lisanne from the blog Happy handmade living. I planned to use it to make a scarf for a friend of our family, who supported us so much. But, it wasn't really her colour. But there was another person who supported us so much. It's my dad's colleague who lives in the same street. She also knows my mom from when we were in elementery school. She very often comes by to see how we're doing. And she says: nothing is crazy. People always know what you can and can't do. Visit the graveyard daily, not done. firework same thing, not done. So she says: nothing is crazy. And it's true. Do what makes you feel good. 
So I made her a chunky V-stitch scarf. It's made with 4 balls Durable Chunky and a crochet hook 12 mm. 
Yesterday she came by to drink a cup of coffee. I totally surprised her with the scarf. She is very happy with it. And great timing. This weekend she is leaving for vacation to go skiing, so I this scarf will come in handy. 












Morgen begint de Handwerkbeurs in Zwolle en ik ga erheen met mijn moeder. Ik heb kaartjes gewonnen bij Annemarie's haakblog Echt zo gaaf. Ik heb er zoveel zin in.
Tomorrow is the 'handwerkbeurs' in Zwolle and I'm going with my mom. I won tickets at Annemarie's haakblog I'm so excited.

Fijne avond.
Have a nice evening.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sjaal! Lekker warm zal hij zeker zijn.
    Ik ga vandaag naar je uitkijken, ik ga met vriendin Vera en zou het heel leuk vinden je eens te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo jammer dat ik je niet gezien heb..... :-( , maar ik weet zeker dat we elkaar nog eens gaan ontmoeten en daar kijk ik nu alnaar uit!

      Verwijderen
    2. Ja, heel jammer. Ik heb jou ook niet gezien. Maar het was ook best druk ;-) Ja, we gaan elkaar vast ooit ontmoeten.
      Ben je goed geslaagd op de beurs?

      Verwijderen
    3. Ik had bijna niets nodig, alleen wat prikwol en daarin ben ik wel geslaagd. Wij kunnen heel goed kijken zonder te kopen, haha.

      Verwijderen
  2. You are always thoughtful with your gift-giving, Emily. It was a happy surprise to see your sjaal on Annemarie's Haakblog. Your crochet is famous.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo fijn om zulke lieve mensen om je heen te hebben en wat leuk dat je deze dame verrast hebt met zo'n mooie sjaal. Daar gaat ze vast veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sjaal. Lief gebaar.
    Gezellige dag op de handwerkbeurs gehad?
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen