donderdag 11 oktober 2018

vlinders // butterflies




Vlinders. Deze haakte ik ongeveer een dag voor de begrafenis. Het was een idee dat ik kreeg van de stichting earlybirdjes, die birdjes maakt voor baby's in de nicu. Voor ouders van overleden kindjes werden geloof ik vlinders gehaakt (heel anders als deze hoor) en 1 kon er mee met het kindje in de kist, en de ouders konden er 1 houden. 

Nou, daar heb je het. Wouters lievelingskleur was rood, dus haakte ik met schachenmayr catania deze vlinders. Ik gebruikte dit patroon en haaknaald 3,5mm. 

Ik haakte eerst deze 10. 1 voor Wouter en 1 voor ons alle 7 (mijn ouders, mijn broers, mijn opa en oma en ik) en voor een goede vriendin van Wouter en een vriendin van de familie. 
Na de begrafenis en alles haakte ik het bolletje helemaal op. Deze liggen nog te wachten tot ik weet wat ik ermee ga doen. 

Dus dit is het eerste wat ik haakte na het ongeluk. Mijn vlindertje zit nu nog aan het vest dat ik droeg met de begrafenis, een vest van Wouter.

En hier laat ik het bij. Ik heb hier niks meer over te zeggen. Volgende keer leukere haakwerkjes.

Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

butterflies. I made these about a day before the funeral. I got the idea I think from earlybird foundation, who gives out little crocheted birdjes to babies in the nicu. parents of babies who passed away got a set of crocheted butterflies (very different than these ones) 1 would go with the deceased child, and the parents would keep 1.

Well, there you have it. That was my inspiration. Wouters favorite colour was red, so I made these butterflies with schachenmayr catania. I used this pattern and crochethook 3,5mm.

I crocheted 10 at first. 1 for Wouter and 1 for all of us (my parents, my brothers, my grandparents and myself), for a good friend and a friend of the family.

After the funeral I used up the whole skein of yarn on more butterflies. I don't know what to do with them yet.

So here it is. My first crochet project since the accident. My butterfly is still attached to the cardigan I wore to the funeral, Wouters cardigan.

And this is it. I have nothing more to say. Next time more fun projects.



Have a nice day.

Sweet greetings,
Emily

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gedachte achter deze vlinders, zo fragiel als een vlinder is, zo veel kracht zullen ze jullie hopelijk geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Emily, wat een prachtige gedachte. En heel stoer dat je het hier vertelt en laat zien. X

    BeantwoordenVerwijderen