woensdag 10 oktober 2018

Hello

Ik leef nog. Ik ben er weer. Kennen jullie mij nog? Het heeft even geduurd voor ik weer de draad van het bloggen op kon pakken. Ik wist niet wat ik moest schrijven. Deze post was ik vorige week al aan begonnen, maar het lukte toen gewoon niet. Er zullen vast mensen zijn die willen weten hoe het met mij gaat? Deze vraag wordt zo vaak gesteld.
Hello, it's me. I'm still alive, and I'm back. Do you remember me? It took me a while to start blogging again. I didn't really know what to write. I actually started this post a week ago, but I just couldn't find the right words.
There must be people who want to know how I am doing/coping? 

Het gaat. Ik leef nog, zoals ik al zeg. Het is stabiel. Ik ben stabiel. 
Afgelopen maandag was het alweer 5 weken geleden, en gisteren zou hij 20 jaar geworden zijn. Het is gewoon niet voor te stellen dat Wouter nooit meer terug komt. Dat vind ik het lastige, het onwerkelijke. En ook iets wat zeker nog een tijd gaat duren denk ik. 
I'm okay. I'm still alive, like I said. it is stable. I'm stable.
Last monday it was 5 weeks ago that we lost him, yesterday would have been his 20th birthday. I still can't get my head around the fact that my little brother is gone. And I think it's gonna take a long time before I get ''used to it''.

Ik ben de donderdag na de begrafenis weer begonnen met werken. Op een groep waar iedereen mij goed kent en ik hen. Het geeft afleiding. Ik kan gewoon grapjes maken met cliënten zoals we dat altijd doen en dat vind ik ook belangrijk, want anders gaat het niet goed.
I got back to work the Thursday after the funeral. At a group where I know everyone and they now me. It distracts me. 


En verder gaat het leven door. Heel gek en heel raar, maar alles gaat door. En zo zijn we alweer 5 weken verder.
And then life just goes on. Very strange and very weird. But it's true.

Maar ik begon deze post eigenlijk omdat ik iedereen wil bedanken. Iedereen die mij via mijn blog, instagram, facebook, de post heeft laten weten dat ze met mij en mijn familie meeleven. Het is niet voor te stellen hoeveel steun ik uit alle hoeken en gaten van de haak/blogwereld heb gekregen. Daar werd ik toch ook door verrast en het gaf mij zo'n warm gevoel van binnen. 
But I started this post to thank everyone. Everyone who sent me a message telling me how they symphathize. The messages came from everywhere: here on my blog, instagram, facebook, cards. It is unbelievable how much support I got from every nook and corner in the crochet/blogworld. I got and still get such a warm feeling inside.

Het heeft mij echt laten zien want een community dit is en wat ontzettend trots ik ben dat ik daar deel van uit mag maken. 
This has showed me how amazing this community is and how amazingly proud I am to be part of it.

Ik hoop voor de herfstvakantie nog een aantal keren te kunnen bloggen over de projecten die ik tot nu toe nog heb gemaakt en dat ik na de herfstvakantie geen achterstand meer heb hier. Dus....Hopelijk de komende anderhalve week nog even heel veel spam.
I hope to blog a few times before the autumn holidays start so that I can show you all the projects I have made. I hope to get them all up here before the holidays, so that I can start fresh again after the break. So...hopefully a lot of spam here for the next one and a half week.


Fijne avond lieve mensen.
Have a great evening sweet people.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily





9 opmerkingen:

  1. Hoi Emily, wat goed dat je zo snel alweer probeert de draad hier op te pakken, dat je weer aan het werk bent, en daar ook wat afleiding in kunt vinden. Fijn dat je zoveel reacties hebt ontvangen, en dat je daar zoveel steun aan hebt. Het is niet te bevatten, en het komt altijd weer terug, bij verjaardagen (zoals gisteren zijn eigen verjaardag), straks in de decembermaand als er 1 plekje leeg blijft, en zo bij heel veel kleine en grote dingen. Ik wens jou en jouw familie daar nogmaals heel veel sterkte bij, en ik hoop dat het haken jou (en je moeder) weer plezier zal gaan brengen. De blogwereld is een wereldje op zich, waar mensen die elkaar misschien niet eens kennen, toch heel veel voor elkaar kunnen betekenen. Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Emily
    Ik kwam hier inderdaad met enige regelmaat kijken of je al weer een blog berichtje had geschreven... ik snap heel goed dat het lastig is om 'gewoon' door te gaan. Alles gaat wel door, naar alles is zo anders voor jullie na het ingrijpende verlies en het blijvende gemis... Goed om te horen dat je werk wat afleiding biedt. Hopelijk kan creatief bezig zijn en het bloggen daarover dat ook een beetje. Groetjes en sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je even van je laat horen, dat het redelijk gaat en dat je probeert het leven een beetje bij te houden. Het leven dat gewoon doorrende toen voor jullie de wereld stilstond.
    5 weken alweer... of is het pas 5 weken? Dat ligt er aan, aan welke kant je staat.
    Ik vind het heel moedig van je dat je probeert op te krabbelen en door te gaan. Je zal wel moeten, maar het vergt moed, heel veel moed. Moed die je voornamelijk zelf moet opbrengen, maar onder aanmoediging van veel mensen om je heen die je een warm hart toedragen. Sterkte meis, ook voor je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Emily, nog steeds woorden te kort.....wat vreselijk dit en ik heb het zo met jullie te doen, wat een verdriet. Maar wat goed dat je toch probeert het leven weer op te pakken.....het is een cliche maar waar, de wereld draait gewoon door. Iedereen doet dat op zijn eigen manier en tempo. Ik wens je zoveel liefde en kracht om dit verlies te verwerken. Ik ben zelf, toen ik 24 jaar was, ook mijn broer verloren, alleen was mijn broer ziek. Misschien anders, maar het verdriet en intense gemis is hetzelfde. Dikke kus en knuffel en alles op zijn tijd. Liefs Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Emily , ik kijk af en toe eens op je blog en ben geschrokken van je verhaal. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe gek ook, maar het bloggen, werken, handwerken en daar over praten, het geef een soort'regelmaat' die nodig is om het leven aan te kunnen na zo'n verlies. Het is er nooit niet, en dat zal altijd zo blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neem je tijd! Fijn dat je wat afleiding hebt. Maakt het verdriet niet minder, maar helpt wel om er mee om te gaan. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit bericht nog niet van je gelezen... Wat een dapper bericht! Wat is het leven toch soms zo hard..! Hoewel iedere situatie anders is, weet ik wat het is om een broer van de ene op de andere dag te verliezen! Veel kracht en liefde toegewenst.. <3 Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Emily,
    I am so so sorry to learn that you have lost your dear brother. This is very sad news upon my return to the blogosphere after being away for months.
    Naturally, you were one of the first blogfriends to check in on. When I read your account of this year's Italian trip, I was shocked to learn you were in mourning. Continuing with your plans to go to Italy is not strange. Wouter would have wanted you to go and have fun (and I'm sure his spirit would be there with you).
    Birthdays and other rituals are bittersweet when someone is missing, but Wouter will never be missing from your hearts. Celebrate him and everything about him that you hold dear in his honour.
    I am so sorry for your loss and send my condolences and hugs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen