donderdag 10 juni 2021

Weer eens een haak update

Weer eens een keer een haak update. Toenemend aantal hobby's maakt dat je de tijd moet verdelen. Ik heb vaak periodes dat ik veel haak, veel kaarten maak etc. Haken vind ik ideaal voor in de auto. Heerlijk, geen afleiding in de vorm van Instagram en facebook, lekker doorhaken. Vorig jaar in de eerste lockdown startte ik met de hexagon bloemendeken van Jip by Jan. Die verdween algauw in de hoek omdat er allerlei andere projecten tussendoor kwamen. Dit jaar pakte ik de deken weer op. Veel haakuurtjes in de auto, onderweg langs bollenvelden en het strand. De deken is nu 'af'. Vooral de '' omdat ik nog een miljoen draadjes af moet hechten en een rand moet verzinnen. Maar Oh wat word ik vrolijk van de kleuren. Hieronder zie je het resultaat tot nu toe. 



Vanwege het warme weer startte ik een ander project. De romantische sjaal uit het boek meer sjaals haken van A la Sasha. Ondertussen ben ik alweer over de helft met deze sjaal, gaat zo lekker snel. Het garen is van Yippee yarn, de naam is Releasing my inner Bob. Ik word zo vrolijk van de kleuren. En van mijn dekbedovertrek, deze komt van Ikea. 

Floortje geniet er ook van.

En dan wil ik nog graag deze mooie pioenrozen met jullie delen. We kwamen in de beemster een kraampje tegen waar ze deze verkochten. Die kleur verandering is zo bijzonder.


En zo zat ik er vanochtend bij. Lekker cappuccino drinken in de tuin, toen het nog niet zo heet was. En haken natuurlijk, aan mijn romantische sjaal. hihi. 



Vanmiddag mag ik weer werken. Daarna lekker weer een paar dagen vrij. 
Hoe ziet jullie dag eruit?

Lieve groetjes,
Emily

9 opmerkingen:

  1. Je deken is inderdaad geweldig, maar ik kan mij voorstellen dat je niet meteen enthousiast wordt van al die draadjes die nog weggestopt moeten worden. Dan is de sjaal makkelijker af te werken en die wordt ook heel mooi.
    Prachtig, die pioenrozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijke deken is het zo geworden!
    Ik had vorige week een bos pioenrozen gekocht, fel (vrij donker) roze, en tot mijn grote verbazing dezelfde verkleuring als bij jou. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb mee gemaakt, maar de pioenrozen die ik "vroeger" op de vaas had staan kwamen uit mijn eigen tuin, waarschijnlijk een ander soort.
    Je nieuwe sjaal ziet er veelbelovend uit, en die cappuccino zou ik niet afslaan, haha.
    Geniet van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hexagram deken wordt prachtig! Ik heb zelf echt niet het geduld om grote dekens te haken, maar vind ze vaak zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met veel hobby's moet je de tijd een beetje verdelen. Goed dat je deken weer hebt opgepakt, want hij wordt mooi. De meeste haaksters zijn geen fan van draadjes afhechten. De sjaal wordt ook mooi. Ik ben na lange tijd weer eens met een haakproject begonnen. Als ik iets verder ben, zal ik er weer eens over bloggen.

    Fijne dagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag vieren we vaderdag met een etentje, voor het eerst sinds vorige zomer weer met mijn ouders! Haak ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk toch om zoveel hobbys te hebben. Ik heb zo met vlagen dat ik flink aan het lezen ben en dan staat het haken ook op een lager pitje. Je deken wordt erg mooi, ik heb ook een beginnetje gemaakt aan die zelfde deken, maar hij is bij lange na nog niet klaar/af

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, die hexagon deken is echt prachtig hè! Ik volg Jip by Jan ook en toen zij hem voor het eerst liet zien vond ik het ook al zo prachtig (en ook die van kleur verloopt richting wit)! Maar al die draadjes... Daar word ik ook nooit zo vrolijk van ;)
    Wat ligt Floortje daar heerlijk op je gezellige dekbed en je mooie sjaal in wording. De pioenen zijn ook prachtig zeg!! Altijd fijn om zo te genieten van de natuur/bloemen in een vaas.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een PRACHTIGE deken, met al die vrolijke kleurtjes!!
    Ik kan me wel voorstellen dat je nog een beetje opziet tegen het wegwerken vd draadjes, of lees ik niet goed en heb je dat al gedaan?
    Ook je sjaal ziet er leuk uit, ga je straks, als de avonden weer wat frisser worden en hoop plezier van hebben.
    Wat een lieverd trouwens, die Floor van julie🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende deken! Ja dat afhechten is altijd een ding. Ik probeer het nu af te wisselen, een stuk haken, dan weer afhechten.
    Prachtig, de pioenrozen en je dekbed is ook zo leuk! Ik ben al lang niet meer bij de Ikea geweest, dat gaat binnenkort echt weer eens gebeuren.
    Succes met je sjaal!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen