woensdag 14 april 2021

Nature's Walk deken

De meesten van jullie zullen het zeker wel weten, dekens haken is echt mijn ding. Ik weet niet waarom, maar ik begin telkens weer een nieuwe deken. Nu bedacht Sandra Paul van Cherry Heart in 2019 een nieuwe deken, die als CAL gepresenteerd werd. Oh, ik was direct verliefd. Die wilde ik zo graag maken. Maar het garen is Stone washed van Scheepjes en dat vond ik best een prijzig project worden. Dus ik deed het niet. Bleef wel telkens aan de deken denken en toen ik op een webshop zag dat het stone washed garen in de uitverkoop ging, heb ik toegeslagen. Ik kocht alles wat ik nodig had en volgens mij daarna bij een andere webshop ook nog weer, in de uitverkoop ook. Zo kon ik voor denk ik de helft van het geld het garen kopen. Helemaal happy was ik, ik miste alleen nog 1 bolletje. Dat kocht ik op de handwerkbeurs vorig jaar. Yes, ik kon eindelijk beginnen. Het duurde nog een tijdje voor ik startte met de deken, maar toen kon ik ook niet meer stoppen met de deken. Heerlijk al die verschillende vierkanten. Ik kocht ook nog de bonuspatronen voor de deken, die bij de originele yarnpacks gezeten hadden. Dus ik hoefde van elke square maar 4 te maken. Dat hield het ontzettend leuk en afwisselend. Ook de rand was zo klaar. Ik vloog echt door dit project heen. En...ik hield nog best wat garen over, misschien voor een kussen nog. 
Vanmiddag vloog ik snel even naar buiten om de deken te fotograferen. Heerlijk toch. Wat een mooie deken is het geworden. Ik ben er zo ontzettend blij mee. 








Wat een beauty is het hè?

 Ik ben ondertussen alweer met de volgende deken bezig, waar ik vorig jaar mee startte. Ik kan het niet laten die dekens. Toch eens een foto maken van al mijn dekens tot nu toe, bij elkaar haha.

Fijne avond lieve mensen.

Lieve groetjes,
Emily



 

10 opmerkingen:

  1. Prachtige deken Emily. Mooie kleuren ook. 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een hele mooie deken en mooie kleuren ook. Fijn dat je het garen voordelig kon kopen en de deken toch kon maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Emily wat is die prachtig! Mijn dochter verkocht dit garen ook, en ik heb er wat voorbeelden mee mogen haken, wat een heerlijk garen vond ik het. Wel prijzig, dus fijn dat je het met korting kon kopen. Ik ben geen dekenhaakster, maar begin nu toch te twijfelen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is 'ie! Lief door de kleuren. Zo mooi met al die verschillende squares.
    Geef 'm een mooi plekje om iedere dag te bewonderen. En 's avonds lekker over de beentjes voor wat extra warmte.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben echt jaloers op je!!
    Ik ben juist helemaal niet van de dekens. Ik begin er heel enthousiast aan, maar maak ze niet af, ik kan mij er niet toe zetten.
    Jammer, héél jammer, want ik ben echt verliefd op mooie dekens.
    Deze ook weer, wat een beauty🥰.
    Zo leuk dat je het garen in de uitverkoop kon kopen, dat maakt het nóg leuker.
    Prachtige kleuren bij elkaar en de rand is ook zo mooi.
    Heb je het aan elkaar gehaakt, of genaaid?
    Ja, doen, al je dekens eens bij elkaar fotograveren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wauw, ja die is supermooi! Die kleuren staan heel mooi bij elkaar en dan al die verschillende patronen,prachtig! Wat een geluk dat je het garen zoveel goedkoper kreeg, want met stonewashed ziet het er wel heel gaaf uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een prachtige deken! Het stonewashed garen is ook zo mooi. En ook die kleuren zijn gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi, de kleuren en de rand eromheen, prachtig. Het was vast heerlijk haken met dit garen. Geniet ervan nu hij af is.
    Groetjes Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wooow, wat een beauty inderdaad!! Prachtig zeg! Ik geloof dat ik deze cal destijds gemist heb, ik kan me tenminste niet herinneren dat ik deze gezien heb. Vierkantjes haken is goed te doen hé, zeker als je het zo mooi kunt afwisselen en je geen hele stapels van dezelfde kleur/patroon hoeft te maken. En zo fijn als het materiaal nog een beetje voordelig uitpakt, want de kosten houden mij vaak ook tegen om bijv een heel pakket kwaliteitsgaren te bestellen. Maar je hebt er wel zoveel meer plezier van als het goed garen is! De rand is ook geweldig mooi. Heel veel plezier met deze mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaaa Emily, hij is affff! En wat is tie mooi geworden :-) Zoals je weet staat deze deken ook nog op mijn lijst van -wil-ik-ook-nog-haken- *U*

    BeantwoordenVerwijderen