maandag 25 augustus 2014

Mijn vakantie in foto's deel 2 / My holiday in pictures part 2

Hey Lieve bloglezers,
 
Zoals beloofd zal ik nog 2 blogjes maken over mijn vakantie maken. Gezien het weer en vooral de temperatuur van het moment, kun je beter aan vakantie denken dan naar buiten kijken.
 
Hey my dear blogreaders,
 
As Promised I will still make 2 blogs about my holiday.
 
 
Zondag: Mahlknechthütte. Sunday: Mahlknechthütte.
 
Voor de tweede keer met de stoeltjeslift de Seiseralm op!
 
We went for the second time up the Seiseralm!

De Schlern!
 
The Schlern!
 

We liepen naar de Mahlknechthütte!
 
We walked to the Mahlknechthütte!
 

Echt een mooie grote hut!
 
Pretty impressive!


Wat een uitzicht!
 
What a view!
 
Maandag: Home! Monday: Home!
 
Wegens de regen konden we niet gaan wandelen of zoiets, we gingen echter wel naar St. Ulrich.
 
Because of the weather we couldn't go hiking or something, but we went to St. Ulrich.
 
Gezellig!!
 
Cozy!!
 
Dinsdag: Thuis. Tuesday: Home!
 
Ook een dag om thuis te blijven, helaas.
Another day sitting at home, Unfortunately!
 
De nieuwe katjes op de boerderij, schattig hè.
The new Kittens at the farm, cute!
 
Woensdag: Gardameer, markt in Lazise! Wednesday: Gardalake, Market in Lazise!
 
 
De stadsmuur van Lazise!
The city wall!

Een mooie oude stad zeg!
A beautiful old city!
 

Maar deze stad lijkt me ouder. Borguetto!
But this town seems much older. Borguetto!

Zo veel water!!
So much water!!
 

De Polo van Rianne! haha
Rianne's Polo. haha

Mijn moeder maakte deze Jumpsuit voor mij. Alleen is het eigenlijk niet echt een Jumpsuit, want hij bestaat namelijk uit 2 delen (of eerder 5 delen). Een top, een lange broek, een korte broek, een lange rok en een korte rok. Die zal ik nog wel eens laten zien.
 
My mom made this Jumpsuit for me. Only it's actually not a jumpsuit, because it's in 2 parts (or 5). 1 top, a long pants, a short pants, a long skirt and a short skirt. But I will show you that later.
 
Donderdag: Eindelijk weer wandelweer! Thursday: Finally better weather!
 
Eindelijk weer tijd om te wandelen. We gingen de A. Munkelweg wandelen. Erg mooi. We zouden eigenlijk nog verder lopen dan we gedaan hadden maar dat werd een beetje teveel van het goeie. Maar toch hadden we een mooie dag.
 
Finally it was time to go hiking again. We walked the A. Munkelway. Really beautiful.
 
Indrukwekkende bergen!
 
Impressive mountains!

Ziet er niet echt veelbelovend uit, maar gelukkig bleef het droog.
It doesn't look very nice, but I wasn't going to rain!

Mooie geschilderde luikjes.
 
Beautiful painted!
 

Gezellig dorpsfeest!

Strauben! Echt heerlijk. Ze hebben een soort oliebollendeeg, dat doen ze in een grote trechter en dan draaien ze boven een pan met olie zo'n ding!
 
These are strauben!
 

Vrijdag: Wandelen! Friday: Hiking!
 
Vrijdag gingen we in Lana met de kabelbaan. Daar boven gingen we wandelen. Het weer was echt geweldig mooi en ook erg warm (heerlijk).
 
Friday we went to Lana to go with the cable way (I don't know a good word for it, I translated it with google). Up there we went hiking. The weather was really beautiful and it was pretty hot (lovely).
 
Wouter ging ook eindelijk weer een keer mee. Lekker weer!
Wouter went with us this time!
 

De eerste hut waar we langs kwamen: BärenbadAlm.
The first hut we crossed: Bärenbadalm.
 

Hier is het weer nog mooi.
 
Alleen toen we op de terugweg waren, begon het te rommelen boven ons. Wat doe je dan, Zo snel mogelijk terug gaan. We moesten ook nog terug met de kabelbaan en dat was nog best scary. De kabelbaan was 1 grote bak voor ongeveer 20 personen. Alleen begon het toen we er eenmaal inzaten, heel hard te waaien. Dus de bak ging zwaaide heen en weer. Toen we bijna beneden waren, nog 1 open stuk, gingen we ineens stilstaan. Ik schrok me rot. Ik dacht echt dat we zo neer gingen storten, echt vreselijk. Gelukkig kwamen we veilig aan de grond.
 
Only when we were on our way back to the cable way, It started to rumble. And the only thing you can do is going back as fast as you can. The cable way has 1 big bak for about 20 people. Only when we were on our way down, the wind started to blow. We sway from side to side. Just when we were almost there, 1 open place we needed to cross, we stood still. I really thought we were going to crash, terrible. But we survived.
 
Zoals je kunt zien is het lekker opgeklaard. De zon schijnt heerlijk en ik ben begonnen aan de knuffel voor Wouter (hij is 15), maar houdt van de boerderij. Daarom krijgt hij zo'n lieve koe.
 
As you can see the sky was blue again. The sun was shining and I started on the cow for my little brother Wouter (he is 15), but loves the farm.

Dit is de boerderij. Het bovenste balkon is van ons!!
This is the farm we're staying. The balcony on the top is ours.
 
Zaterdag: niks doen! Saterday: Doing nothing!
 
 
Nou ja, niks doen. Ik maakte het vogeltje af!
Well, did nothing? I finished the bird!
 
Is die niet schattig??!!
Isn't it cute??!!

De kleine katjes zijn echt niet verlegen en komen rustig bij ons naar binnen wandelen. ''Hey, waar zijn de Corn Flakes???,''
The little kittens are not shy and walk in without any fear. ''Hey, Where are my Corn Flakes???,''
 
 
 
Zondag: Mair in Plum Hütte. Sunday: Mair in Plum Hut.
 
's Middags (alweer) wandelen. Ik denk dat jullie zo onderhand helemaal gek van mij worden met m'n gewandel maarja, wat doe je eraan. haha. We gingen naar Mair in de Plum lopen, en op de terugweg langs de Rinderplatz!
 
In the afternoon we went hiking again.
 
Mair in de Plum
Mair in the Plum

Daar verderop ligt Rinderplatz!
That's Rinderplatz!

Hier aten we wat!
We ate something here!

Maar toen we die lucht zagen moesten we toch wel opschieten!
Gelukkig trok het allemaal weg en hebben we geen regen gehad!
 
But when we saw the sky we hurried.
 

In St. Ulrich was het Trachtenfest!
We went to St. Ulrich for the Trachtenfest!

Traditionele kleding!
Traditional Clothes!

En een dansgroep!
And a dancinggroup!

 
Nou, dit was mijn vakantie week 2 in foto's. Ik ga weer gauw verder haken aan mijn deken. Reacties worden erg gewaardeerd.
 
Lieve haakgroetjes,
Emily
 
Ps. Ik zag dat ik een nieuwe volger heb, welkom!!
 
 
Well, that was week 2 of my holiday. I'm gonna crochet some more. Comments will be really appreciated.
 
Lovely crochetgreetings,
Emily
 
Ps. I saw that I have a new follower, Welcome!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten