vrijdag 5 november 2021

Mijn week in foto's

Vandaag niet speciaal een project dat af is of een kaart die ik heb gemaakt. Maar zomaar een aantal foto's die ik afgelopen week maakte. Gewoon omdat het kan. Ik maak vaak leuke foto's maar vergeet deze eigenlijk te delen, terwijl ik dat wel echt leuk vind. Hopelijk vinden jullie het ook wat.

Ik volg momenteel een cursus voor mijn werk en dit doe ik boven aan mijn bureau. Floortje  wilde mij graag gezelschap houden en ik legde gezellig een dekentje voor haar neer zodat ze lekker kon liggen.

Ik ben bezig met tunische sjaals haken als kerstcadeau, het is voornamelijk om 'yarn stash' op te maken. Grey vond het nodig om met het garen te gaan spelen, ja het is eigenlijk ook onvermijdelijk. Zie je trouwens het kleedje waar ze op ligt. Deze zijn gemaakt door een cliënt van mij. Ik mocht er 1 meenemen voor mijn moeder omdat zij voor hem een wastas (in plaats van een wasmand) had gemaakt. Toen mijn moeder een zak wol meegaf voor hem, kreeg ik een tweede kleedje. Hij blij, katten helemaal blij. Ze liggen er altijd op. 



Herfstige foto's. Ik hou van de kleuren die ik fotografeerde hier. Ik word zo blij van deze mooie kleuren van de natuur.

Gisteren kocht mijn moeder vast een lichtsnoertje. De vensterbank was opgeruimd dus hier direct een gezellig tafereel van gemaakt. De voorste kaars is een geurkaars en ik kan eindelijk zeggen dat na een jaar mijn reuk weer terug is (vorig jaar september corona gehad zonder ziek zijn, wel reukverlies als enige). Ik kreeg er helemaal een cozy en hygge gevoel van haha.

Gisteravond beetje bankhangen. Kwam Browny gezellig op mijn schoot liggen.

Vanochtend tijdens een wandeling deze foto gemaakt. Die kleuren.

Ja, weer een nieuwe hobby. Sinds een tijdje ben ik aan het stippen geslagen. Ik wil hier nog telkens een blogje over schrijven maar nog niet aan toegekomen. Komt nog haha. Ik loop nu dus af en toe bij de kringloop (wij noemden dat vroeger altijd rommelwinkeltje hahaha. Wij liepen daar altijd met opa) De kringloop ligt zo ongeveer tegenover het kerkhof waar Wouter en opa liggen dus kom er regelmatig in de buurt. Het ronde bakje kocht ik 2 weken geleden bij de kringloop en kijk dan wat ik gister tegenkwam. Een compleet bijpassende ovalen schaal. Ik koos voor kerstkleuren dus nu heeft mijn moeder straks een echte set op tafel staan met kerst. Helemaal happy, een echt kringloopgeluk.

Deze kaart maakte ik vandaag voor een vriendin. Ze heeft eindelijk een huurhuis gevonden samen met haar vriend en trekken dit weekend in hun nieuwe huisje. Gauw een kaart gemaakt en op de post gedaan. De kaart is met sketch van De Egel. De kaart is daar ook gelinkt.


We reden nog langs Wouters bermmonument om de oude bloemen (deze chrysanten komen van een pluktuin in Borne en hebben 4 (!) weken gestaan. De bloemen die nu nog goed waren staan nog even hier thuis op de vaas. Morgen 2 nieuwe vazen met Chrysanten ernaartoe brengen. Ik maakte de foto ook voor de mooie lucht op de achtergrond. Echt heel mooi.

chocola!! Ik won bij de postcodeloterij Tony's Chocolonely en dat kwam vanmiddag in de brievenbus. Jammie.

Vanmiddag/vanavond volgende deel van de e-learning cursus voor werk afgerond. Ik had gezellig dit lampje erbij aangezet. Het is een echt Tiffany lampje en kreeg ik voor mijn 18de verjaardag. 

Ik hoop dat jullie dit een leuk blogje vonden. Laat het mij vooral weten.
Ik mag dit weekend weer werken. Hoe ziet jullie weekend er uit??

Fijne avond.

Lieve groetjes,
Emily

 

7 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid op je foto's, met de poezen die er graag bij zijn. Ook erg mooie foto's van de herfstkleuren en het bermmonument. En wat een kringloopgelukje vormen de beide schaaltjes, daar zal je je moeder vast blij mee maken. Leuke nieuwe hobby erbij 😊, en dan ook nog aan de studie, waar haal je de tijd vandaan!
    Werkse dit weekend, ik heb heerlijk een weekend vrij van werk, morgen even met de auto langs de garage, we gaan klussen in ons huis, en ik denk dat ik 's avonds lekker op de bank zal zitten met mijn nieuwste breiwerk.
    Fijn weekend!
    Oh ja, van mij mag je vaker van dit soort verzamelblogjes schrijven, ik vond het allemaal heel leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk, om zo eens een kijkje over je schouder te krijgen! Jij verveelt je duidelijk niet. Dat stippen gaat je ook al goed af, leuke kerstset heb je gemaakt. Wat lief van je cliënt dat hij je de kleedjes gaf, ideaal voor de katten. Ik ga morgen taart maken en zondag mijn verjaardag nog vieren, dan is het weekend alweer om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Emily, heerlijk om deze foto's te zien en je blog te lezen, echt hygge! Lieve groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk inkijkje in jouw week. Prachtig hè die herfstkleuren in de natuur! Wat een mooie foto bij het bermmonument voor je broer. En zo leuk, de katten die je gezelschap houden (hier ook 3 stuks). Ik kom ook regelmatig bij kringloopwinkels en heb daar meestal niet echt een 'doel', ik kijk gewoon wat er is en of er iets voor me bij zit. Soms kleding, soms een boek of leuke koffiemok. De laatste keer scoorde ik kerstballen ;) Dit weekend heb ik het lekker rustig, behalve dat ik zondag in 2 kerkdiensten mag zingen samen met mijn man op de piano. Fijn weekend gewenst verder en de groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De afgelopen weken was het een rage om bomen te fotograferen. Al die mooie herfstkleuren spatten van jouw foto's af.
    Gezellig zo met de poezen steeds om je heen. Jouw week was duidelijk een week met van alles wat.

    Fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig blogje om te lezen.
    Mooie poezen hebben jullie, leuk dat ze er gezellig bij komen zitten.
    De foto's zijn mooi om te zien, de natuur op z'n best in de herfst.
    Fijne afwisselende week voor jou.
    Groet Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!!!
    Ik vind de persoonlijke berichtjes op het blog altijd erg gezellig, net of je elkaar persoonlijk kent of dat je bij elkaar op visite bent (geweest)
    Mooie foto's laat je zien.
    De herfst foto's zijn heel mooi van kleur (ik plaatste ook zulk soort foto's op ons insta account afgelopen week) en de foto van het gedenk plekje van Wouter is héél mooi, met de ondergaande zon op de achtergrond.
    Wat lief om jullie katten op de foto te zien, wat een knuffel beestjes zijn dat, ze hebben van die lieve koppies🥰.
    Mooie kaart voor je vriendin, en hele creatieve uitwerking vd sketch van de Egel.
    Ik mocht ik werken het weekend, daarna was ik lekker 3dgn vrij.
    Nou doei, ik heb zo ook weer een (late) dienst (van 12 tot half 8, ben voedingsassistent in zkh) dus ga nu nog even wat rommelen in huis en dan weg.
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen