zondag 15 december 2019

The common people hat

Toen ik de 'common people hat' van Martin up North zag, wist ik direct dat ik deze wilde haken. Een lekker simpele muts, die overal bij past. Ik kocht voor de muts 2 bollen Schachenmayr Soft & easy. Ik wilde de stekenverhouding goed hebben dus heb de muts uiteindelijk gehaakt met een haaknaald 3,5 mm. Gaf de juiste stekenverhouding maar de muts werd uiteindelijk toch wel een beetje strak. De volgende ga ik dus met een grotere haaknaald maken. Maar het garen van SMC werkt ontzettend fijn dus wil er zeker nog een aantal bollen bij hebben om meer van deze mutsen te maken. Echt een heel fijn patroon. Je kunt hem hier vinden. Zeker een aanrader. 

When I saw the 'common people hat' from Martin up north, I knew I had to make one. A nice and simple hat, which fits with everything. I bought 2 hanks of Schachenmayr Soft & easy yarn to make the hat. I wanted to get a good tension and fit from the hat so I used a crochethook 3,5 mm. It gave me the right tension but the hat is a little snug. So the next one, I'm going to use a bigger hook. But the yarn is really nice to work with so I'm going to buy some more to make more hats. I really liked the pattern. You can find it Here. I would definitely recommend this pattern. 









Fijne avond.
Have a nice evening.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke muts, staat je goed! Hij ziet er op het eerste gezicht gebreid uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke muts lijkt me. Kan je voorstellen dat je er meer wilt maken, kun je nog eens afwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zacht en warm de winter tegemoet Emily
    Mooi gehaakt, bedankt voor het patroon
    Fijne maandag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagd, staat je heel goed!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw, heel mooi, die muts!
    Fijn eindejaar en dank je wel voor je kerst kaart.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen