zondag 30 december 2018

kersthaaksels // christmas crochet

Hallo allemaal. Hoe was jullie kerst? Ik ben de kerstdagen doorgekomen. Ik had een vroege dienst op eerste kerstdag en een late dienst op tweede kerstdag. Maar nu, mijn kersthaaksels van dit jaar. Zoals altijd begin ik hier te laat aan maar ik had mij bedacht om mijn collega's gehaakte kerstengeltjes te geven, om te bedanken voor alle steun van de afgelopen maanden. Toen bedacht ik mij dat mijn moeder misschien ook kaarten wilde versturen met een engeltje bijgesloten. En ineens was ik bezig met 66 engeltjes haken. Ik wilde er een aantal versturen en mijn moeder ook, dus druk aan de haak ging ik. Ze haakten behoorlijk snel dus dat scheelt. 
Verder haakte ik in de herfstvakantie ook nog een kerstkleedje voor mijn moeder voor op tafel. Hij was al een tijdje af, maar ik moest hem nog opspannen. Dus na alle engeltjes werd ook het kleedje opgespannen en lag op tijd voor kerst op tafel. 
Hello everyone. How was your Christmas? I survived. I work both Christmasdays but that's okay. And on to my Christmas crochet for this year. I always start to late. I decided to make my colleagues crocheted Christmas angels, to thank them for all their support from the past months. Then I asked my mum if she wanted to send out some of those angels and before I knew it I was making 66 angels. 
And back in October I made my mum a christmas doily. So I finished it some time ago, but I still had to block it. So after all the angels I blocked the doily and put in on the table in time for Christmas.













De engeltjes werden trouwens heel goed ontvangen. Mensen vonden het echt super leuk en ik kreeg veel berichtjes om te bedanken :-) 
By the way, everyone loved the angels. People really liked it and I got lots of messages to tell me so :-)

Hopelijk ga ik morgen nog een project uit 2018 laten zien maar mocht mij dat toch niet lukken of je ziet het niet. Een hele fijne jaarwisseling en gezond en gelukkig 2019 gewenst.
Bedankt voor dit jaar, voor alle steun, en op naar een volgend blogjaar. 
Hopefully I will show you another 2018 project tomorrow but in case I won't or you won't see it. A very happy and healthy 2019.
Thank you for this year, all the support and let's go to a new blogyear.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

3 opmerkingen:

  1. Ook ik ben heel blij met mijn engeltje, het heeft een mooi plaatsje gekregen en het mag nog lang blijven staan
    Mooi kleedje maakte je voor je moeder.
    Ik wens jullie een mooi 2019, maar mijn wens naar jullie had ik al uitgesproken op de kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Emily, ik wil je veel goeds wensen voor dit nieuwe jaar. Wat zullen er nog veel momenten volgen van 'de eerste keer zonder je broer', zoals ook de afgelopen kerst... Mogen de engelen jullie bijstaan en moed geven! Wat lief dat je zoveel mooie engeltjes gehaakt hebt voor de mensen om jullie heen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! 66 engelen! Te veel voor mij. Awesome effort Emily! Did you use a pattern or is it all your idea?
    Het kerstkleedje ziet heel mooi uit. I love the colours and design. Very festive.
    I hope you don't mind bilingual comments!

    BeantwoordenVerwijderen