dinsdag 5 september 2017

Muts haken // crochet hat

Ondertussen komt het gewone ritme weer een beetje terug. De zomervakantie is voorbij en morgen begin ik aan mijn laatste stage. Natuurlijk heb ik de laatste weken niet stil gezeten en heb ik weer een paar leuke projecten af. Vandaag laat ik de muts en oorwarmer zien die ik maakte voor de kleindochters van de boer en boerin waar we altijd verblijven. In de herfstvakantie gaan we weer daar naartoe en ik wilde hen graag wat maken. Voor de oudste kleindochter haakte ik een haarband, en voor de baby (van iets meer dan een half jaar) een muts. Hoewel ik bang ben dat de muts te groot geworden is, dus neem ik de overgebleven bol wol mee en dan kan ik altijd nog een andere maken. Ik haakte de muts en oorwarmer met Lammy color splash, bollen die ik nog had liggen. 

Meanwhile our normal rhythm is starting to come back. Summervacation is over and tomorrow I'll start my last internship. Of course I didn't do nothing for the last couple of weeks and I have a few projects to show you. Today I'll show you a hat and an earwarmer I made for the granddaughters of the farmer we're always staying in Italy. We're going there again in October and I wanted to make them something. For the oldest granddaughter (3 years old) I made an earwarmer and for the baby (little older than 6 months) I made a hat. But I'm afraid the hat turned out to bigh, so I'm taking the last ball of yarn with me to make another one there. I made them with Lammy color Splash, yarn from my stash.

Patroon voor de haarband vind je: Hier!
Pattern for the earwarmer you will find:  here!




Het patroon van de muts vind je: Hier!
 Het pattern for the hat you will find: here!



Na de vakantie lag dit lieve pakketje van Daphne bij ons op tafel. Echt super lief. Dankjewel Daphne! Daphne's blog vind je: Hier!
And when we got back from vacation there was a sweet little package waiting for me from Daphne. Really sweet. Thank you so much! You will find her blog here: Here!

Een fijne dag lieve mensen.
Have a nice day sweet people.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

4 opmerkingen:

  1. Weer zo lief van je, om die kleindochters te verwennen, daar worden de oma's ook blij van dus 2 vliegen in één klap :-)
    En dat pakketje van Daphne is goed voor meerdere glimlachjes!
    Veel succes alvast met je stage!!
    Groetjes, Sigrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Emily

    Wou dat bolletje garen geeft een leuk effect aan je haakwerk. :-) En als het mutsje te groot is groeit de baby er wel in. ;-) Dat is het voordeel van iets haken voor kindjes. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for sharing your pattern sources. Lovely work!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie projecten! Succes met je laatste stage.

    BeantwoordenVerwijderen