zondag 25 februari 2018

Secret paths shawl

Mijn handen jeukten eigenlijk al sinds ik ze kreeg, deze mooie bollen. Maar tegelijkertijd wist ik niet zo goed wat te maken. En je wilt het direct goed doen, want deze bollen zijn zo bijzonder. klik hier voor het volledige bericht over dit garen. Ik zit in verschillende facebookgroepen en daar kwam de secret paths shawl van mijocrochet tegen. En dan ineens weet je het, die moet het gewoon worden.
Ik begon aan deze sjaal onderweg op een zaterdag en het werd uiteindelijk mijn ziekenhuisproject. Mijn opa werd bijna 3 weken geleden in het ziekenhuis opgenomen in het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Ambulancerit nummer 3 in minder dan een jaar tijd. Het was ook nu weer kantje boord en hij was weer helemaal de weg kwijt. Dit maal werd hij opgenomen op de afdeling geriatrie. We waren zeker niet te spreken over de zorg, we werden niet gehoord en het was behoorlijk stressen. Ik ben niet iemand die haantje de voorste is en ik heb de neiging mij van dingen afzijdig te houden, maar met de zorg voor mijn opa moest ik naar de voorgrond treden en voor hem opkomen. Hij heeft bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen en wij (mijn moeder en ik) gingen er ongeveer elke dag naartoe, waarna we s' avonds bij mijn oma de steunkousen gingen uittrekken. Hoe past dit bij deze sjaal zou je denken, elke keer als we naar het ziekenhuis gingen, hing de tas met dit haakproject over mijn schouder. Het werd dus een echt ziekenhuisproject. En ik heb er op het laatst keihard aan doorgewerkt zodat ik hem kon dragen toen we mijn opa ophaalden. Gewoon symbolisch, een volgend hoofdstuk weer afgesloten.

I was dying to start with this yarn pretty much since it arrived. But there was also hesitation, because you want to get it right. I am in different facebookgroups and there I saw the secret paths shawl from mijocrochet made with this mandala yarn. That was it, I was sold.  
click here to read the blogpost about this amazing yarn. 

I started this shawl on a Saturday, while we were on the road, but eventually it became a hospitalproject. Almost 3 weeks ago my grandfather was admitted to the hospital with a double pneumonia. Ambulance ride number 3 in less than a year time. It was a stressfull time. I'm not used to let my voice get heard and be on the front row, but with my grandfather's wellbeing I stepped up and stand up for him while he couldn't. We went to the hospital almost every day, and went to my grandmother to help her in the evening. And every hospital visit I took this project with me. In the end I worked very hard to finish it in time so I could wear it when we picked up my grandfather. Just symbolic, to finish this chapter.











Onderstaande foto's zijn gisteren genomen in Ommen.





Ik sluit af met deze foto. Hier droeg ik de sjaal voor het eerst. Met op de achtergrond het ZGT in Almelo.
I'll finish with this picture. Here I wore the shawl for the first time. On the background is the Hospital.

Fijne zonnige zondag nog.
Have a sunny Sunday.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily






5 opmerkingen:

  1. Oh mooi weer Emily! Maar ook mooi dat je opa weer thuis is, hopelijk nu voor een heel lange tijd.
    Jij kunt echt alle kleuren dragen hè, alles staat je even leuk :-)
    Bekend terrein trouwens; Remco woont vlak bij dat ziekenhuis. Gelukkig ben ik er tot nu toe alleen maar langs gereden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend lief dat je er zo voor je opa bent geweest de afgelopen weken en dat je op je strepen bent gaan staan, hoe moeilijk dat ook is. Gelukkig heb je ook iets positiefs overgehouden aan deze zware weken, een hele mooie sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch mooie sjaal en zéker ook de mooie betekenis er achter! Wat jammer van de slechte verzorging van je opa hé, maar wel heel goed dat je je zo voor hem hebt ingezet! Hopelijk blijft hij nu een lange tijd uit het ziekenhuis!
    Ik ga nu terug even naar de foto's van je sjaal kijken want ik vind die kleurtjes echt zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè, wat naar, van je opa. Hopelijk knapt hij goed op en heeft het geen andere gevolgen voor hem.
    Wat een prachtige sjaal heb je gemaakt! Supermooi en dan nog 'op tijd' af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie sjaal in hele mooie kleuren. Och die arme opa. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen