zondag 31 december 2017

een speciaal bericht // a special post

Het heeft een tijd geduurd voordat ik wist of ik dit wel zou posten. Het was echt een onverklaarbare daad van iemand.

Afgelopen mei (geloof ik) postte ik op een Amerikaanse haakpagina op facebook de vraag of mensen mij patronen wilden sturen die ik bij een bepaald garen kon gebruiken. Ik had eindelijk een site gevonden die die 'yarncakes' verstuurde naar Nederland voor niet al te veel geld. Dus ja, hoeveel moest ik er hebben voor een sjaal of wat dan ook. Dus ik vroeg om patronen. 
Opeens kreeg ik een reactie van iemand dat ze mij een pb had gestuurd. Ik dacht dat ze mij patronen via een pb had gestuurd maar ik was stomverbaasd toen ik las wat ze stuurde. 
Ze wilde mij garen sturen, gewoon zomaar. Welke garens ik mooi vond? en wat voor kleuren ik mooi vond? Ik begreep er niks van. Ik maakte geen spullen voor een goed doel ofzo, ze had geen give-away. Nee, ze wilde mij gewoon blij maken met garen. 
Wat bleek: elk jaar, sinds ze getrouwd is, doet ze iets aardig voor iemand. Ze hielp eens iemand die aan de kant van de snelweg stond. Ze heeft eens iemand geholpen met een 'green card'. Allerlei goede daden. En nu wilde ze mij dus garen sturen.
We stuurden berichten over en weer en uiteindelijk werd het pakket afgestuurd. Meerdere weken gingen daar weer overheen en het was bij de douane. Uiteindelijk was alles geregeld en werd mijn pakket bezorgd. Ik was stomverbaasd. Het was zo'n grote doos. Echt niet normaal. Wat er in zat, verbaasde mij nog meer en laat ik hier beneden zien.











Natuurlijk kon ik dit niet zomaar laten zitten en dus stuurde ik haar een klein pakketje terug (verzenden is echt heel duur) met allemaal Hollandse dingen en een garen pakketje. Ook een aantal Euro-munten, aangezien haar dochter munten verzamelde.

Ze was er blij mee.

En zo sluit ik 2017 af. Met een merkwaardig en  ontzettend mooi verhaal en gebaar. 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niks van gemaakt heb, gewoon omdat ik zeker de goede patronen wil hebben enzo. Maar jullie zullen deze garens zeker voorbij zien komen in 2018.

Allemaal een hele goede en veilige jaarwisseling toegewenst en alvast een gezond, gelukkig en creatief 2018.
Tot blogs in 2018

Lieve groetjes,
Emily

11 opmerkingen:

  1. Jeetje, daar wordt he toch stil van..... Ik zou bij zo'n pb meteen denken dat iemand mij wil oplichten, zo erg, maar dat komt door de huidige maatschappij. Wow, jij komt het haar wel door! Veel plezier ermee. Ik wens je een geel gezellig uiteinde en een fantastisch 2018!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal!! Het is fijn om iemand een plezier te doen, maar dit is toch wel overweldigend! Nu, je hebt het wel verdiend hoor Emily, geniet er maar fijn van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend lief! En wat een prachtige kleuren zitten erin daar kan je heel veel mooie dingen van maken. En met dit verhaal erachter, super geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woooow, wat een enorm pakket! Wat ontzettend leuk dat je daar mee verrast werd! Er zijn gelukkig nog veel aardige mensen, maar dit is bijna te mooi om waar te zijn, hihi. Heel veel plezier van je jarncakes en: pay it forward!
    De beste wensen voor dit nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat bijzonder. Leuk idee goede daden voor onbekenden te doen. Ik denk dat ze daar zelf ook heel happy van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig dat er nog mensen bestaan die iets willen geven zomaarom iemand blij te maken. Super lief en zoveel ook. Ik zeg altijd wie goed doet goed ontmoet. Dus meis lekker veel mooie dingen maken van je prachtige bolletjes en ik ben heel benieuwd naar je maaksels.
    Een heel goed 2018.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik krijg er helemaal een warm gevoel van, wat een enorm lief gebaar! En ook echt prachtige bollen. Daar ga je vast heel veel mooie dingen van maken! Ben er nu al benieuwd naar :)
    Lieve groetjes,
    Sharina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief gebaar van deze lieve mevrouw....en ook zoveel verloopgarens. Die cakes zijn geweldig he! Ik heb er ook een paar van in huis, alleen weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik ervan zal gaan maken. Ik hoop dat je je gevonden patronen wilt delen, ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
    Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat lief! Ik kan me goed voorstellen dat je even heel confuus was. Maar ik denk dat je wel raad weet met deze voorraad! 😉

    BeantwoordenVerwijderen