woensdag 20 september 2017

Butterscotch Tassel Scarf

Een paar weken terug kwam ik een heel mooi patroon tegen. Mijn moeder en ik vonden het allebei geweldig. Het was de Butterscotch Tassel Scarf van Hopeful Honey. Ik besloot het patroon aan te schaffen. Ik had nog 2 bollen Super Bulky van de Hema liggen, ergens vorig jaar gekocht, en dat garen was er perfect voor. Het enige wat nog ontbrak was een haaknaald nr. 15 mm (!!) Die zat niet zomaar in mijn haaknaaldenset. Uiteindelijk vond ik de haaknaald op de markt. En dus kon ik 2 weken terug eraan beginnen. 

A few weeks ago I came across a beautiful pattern. My mom and I both loved it. It was the Butterscotch Tassel Scarf from Hopeful Honey I decided to buy this pattern. I still had 2 balls of Super Bulky yarn from the Hema, which I bought last year, and this yarn was perfect for this pattern. The only thing that I was missing was a 15mm crochet hook. I didn't have that. Eventually I found the hook at the market. And so 2 weeks ago I could start.


Ik haakte onderweg naar Beleef Landleven de eerste toeren.
On our way to Beleef Landleven I made the first rounds.
  

En toen, na een maandag snel haken, was hij af. Een heerlijke chunky sjaal. Afgelopen zondag nam ik de sjaal mee naar Landgoed Twickel in Delden, voor een mini photoshoot. Credits van de foto's zijn voor mijn moeder.
And then, after a Monday of fast crocheting, it was finished. A nice chunky scarf.
Last Sunday I brought the scarf to Landgoed Twickel in Delden, for a mini photoshoot. credits to my mom for the pictures.

Vooral de manier van knopen van de sjaal vond ik apart en nam ik direct over van Olivia van Hopeful honey Heel erg leuk.
The way of putting your scarf on was different and I immediately took it over from Olivia from Hopeful honey


Specificaties voor deze sjaal:
haaknaald: 15mm
garen: 1 bol Super Bulky van Hema
Specifications for this scarf:
crochet pattern: Butterscotch Tassel scarf
Crochethook: 15mm
yarn: 1 ball of Super Bulky yarn from Hema.

Mijn eerste wintersjaal van dit jaar is weer klaar. Ik kocht al meer van die Super Bulky bollen bij de Hema om nog een paar mooie sjaals te maken. Ook omdat ik nu nog de personeelskorting krijg, aangezien mijn contract niet verlengd is en ik per 31 oktober bij Hema uit dienst ga.
 (ik kocht ook direct een paar patronen van Hopeful honey erbij) 
So my first winter scarf for this year is finished. I bought more Super Bulky yarn at the Hema to make a few more beautiful scarf. Also because I still get my staff discount, since my contract wasn't extented so at 31th of October will be my last shift at the Hema, ever.
(I also bought some patterns from Hopeful honey hihi)

Wordt zeker vervolgd.
To be continued.

Wat staat er op jullie haaknaald?
What's on your crochet hook?

Lieve groetjes en fijne avond,
Emily
Sweet greetings and a good night,
Emily


6 opmerkingen:

  1. Gave sjaal. Lekker warm, in een mooie kleur. Wat een leuke manier om hem om te slaan. Dit patroon ga je vaast nog eens haken.
    Wat jammer dat jouw contract niet wordt verlengd. Goed dat je dan nu nog even gebruik maakt van de personeelskorting.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat staat die kleur je mooi! Dat haakt lekker snel weg met naald 15 :-) Jammer dat je contract niet wordt verlengd, ga je het werk en je collega's erg missen denk je?
    Twickel is een mooi landgoed hè, ik denk dat ik er binnenkort ook weer eens naartoe ga, al zijn er zoveel mooie plekkennom te wandelen in Twente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sjaal. Laat het koude weer maar komen:).
    Leuk dat je een berichtje bij mij heb achtergelaten.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuke sjaal geworden! Staat je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, héél leuk, hoe de sjaal geknoopt is! En de kleur is ook prachtig!
    Wat een gezellige sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely colour - nice to brighten up a dark winter's day.
    It's a shame your last day at the Hema is near - it must have been lovely to be surrounded by yarn and to see all the new products when they arrive. Are you happy or sad about it? Are you moving to a nursing job? Will you be able to pick up a new job easily? In Australia, this is the time of year that shops recruit for Christmas staff. Good luck with whatever you do next. :-)

    BeantwoordenVerwijderen