maandag 26 december 2016

kerstcadeaus // christmas gifts

Het was een onbedoelde blogpauze maar zeker nodig. Naast mijn examens Engels, rekenen en Nederlands en stage was ik veel te laat begonnen met het maken van mijn kerstcadeautjes. 2 maakte ik er zelfs pas op 1e kerstdag af. En 1 cadeau mocht niet afkomen, dit wordt nu een nieuwjaarscadeau denk ik. Ik haakte in totaal 3 sjaals en een muts, 1 sjaal is half af.

This wasn't meant to be a blog pauze at all. But next to my exams English, math and Dutch, and my internship I started way to late with my Christmas presents. 2 of them I just finished on Christmas Day. And I couldn't finish one present, so that will be a New Year's gift I think. I made 3 shawls and a hat in total. 

Ik haakte in totaal 3 trapjessjaals. Het patroon bestelde ik bij Jeanet van blij dat ik brei. Samen met het garen. Het patroon is van: A la sasha. Ik kocht het pakketje om een sjaal voor mijzelf te maken. Ik bestelde een bol invicta glamour, zwart met een gouden glittertje. Uiteindelijk moesten natuurlijk eerst al deze sjaals gemaakt worden. 

I made 3 shawls. I ordered the pattern at  Jeanet from blij dat ik brei. Together with the yarn. The pattern is from: A la sasha. I bought a package to make the shawl for myself. I ordered a ball of Invicta glamour, black with a golden glitter. Eventually I had to make these shawls first.



Deze witte heeft ook een zilver glittertje en is gehaakt met iets meer als 1 bol lurex van de Wibra. Deze heb ik gemaakt voor mijn Braziliaanse buurvrouw. Het is in Brazilië traditie om met oud en nieuw wit te dragen, dus vond ik wit wel heel toepasselijk.
This white one has a Silver glitz over it. I made this for my Brazilian neighbour. In Brasil it's tradition to wear white with New Year's eve so white was a good choice for her. She was really surprised. I pushed it through the mailbox on Christmas eve.



Deze blauwe is voor mijn andere buurvrouw. 1 bol Saskia van de Wibra gebruikte ik. Zoals je kan zien is het niet een hele grote sjaal maar net lekker.

This blue one is for my other neighbour. It's not a big shawl but really nice to wear.






En deze laatste trapjessjaal is voor mijn moeder. Deze heb ik stiekem gemaakt met 1 bol Fenna. Ik vind het kleurverloop ontzettend mooi. En mijn moeder was er ontzettend blij mee gelukkig.
This last one I made for my mom. I made it secretly and I just love the colours. My mom was really happy with it.





Dit is nog een mooi verhaal. Mijn broertje kreeg in de zomervakantie een ontzettend mooie Wellensteyn jas. Wellensteyn is een duur jassenmerk met het kenmerkende tekentje. Ze hadden daar dus ook gewone mutsen, maar dat kon ik natuurlijk ook. Ik haakte deze muts met een dubbele draad Nigra van de zeeman. De bollen hadden we al een hele tijd op zolder liggen. Het tekentje knipte ik uit vilt en plakte ik erop met alleslijm, ik ben benieuwd of het goed blijft. Mijn broertje liet het zien aan mijn broers en die wilden ook een muts hebben. 

Note: mijn oudste broer heeft ook een Wellensteyn jas (ik weet al wat hij voor zijn verjaardag krijgt).
This is a nice story. My little brother got in the Summer vacation a really nice coat from Wellensteyn. Wellensteyn is an expensive brand which sells mostly jackets. They also had hats, but I could make them as well. So I made my brother a hat using yarn we still had lying in the attic. I made the symbol out of felt and I put it on with glue. When my brother showed it to my (and his) older brothers, they were so astonished and wanted one too.

Note: my oldest brother also has a Wellensteyn jacket (I know what he's gonna get for his birthday). 



Ik eindig met deze foto's van Floortje en Borre. Ze ligt heerlijk op mijn CAL2015 deken.
I end up with some pictures of Floortje and Borre. She's lying on my CAL2015 blanket.

Geen kerststress voor Borre!
No holidaystress for Borre!


Fijne tweede kerstdag allemaal.
Have a nice Boxing day everyone.


Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

7 opmerkingen:

  1. Jouw buurvrouwen boffen maar, wat een mooie kado's! En dan ook nog één voor je moeder, ik vind het al knap dat je dit afgekregen hebt! Wat heb je dat leuk gedaan voor je broer, kan mij voorstellen dat je anders broers er ook één willen.
    Fijne dagen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een superhaakster, wat veel projecten heb je weer af gekregen. En een hele mooie sjaal voor mij in super kleuren! DANK JE WEL! Je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sjaals allemaal!!! En ocharme, zoveel moeten studeren en geen tijd om te haken of te bloggen! Maar dan toch nog hard doorgewerkt, goed gedaan!
    En die broers, zijn dat diezelfde die jou soms 'omaatje' noemen omdat je haakt? :-) Tsss, ze zullen nu wel op hun woorden letten hé :-)
    Geniet maar van je vakantie (?), zoals die 2 schattige pluizenbollen!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Well you have done really well to find the time for knitting with all that studying :) The shawls are beautiful. Making a shawl is definately on my new year's resolutions. Have a fantastic New year xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou zeg, dat zijn leuke kadootjes! Zo leuk ook als je stoere kado voor jongens kunt maken, met dat leuke merkje erop. Wat liggen de katten er heerlijk bij! Gelijk hebben ze, je kunt beter geen kerststress hebben. Daarom zijn wij er even tussenuit geweest met kerst :)
    Groetjes en alvast een goed en creatief nieuwjaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige sjaals! Zo lief dat je zelfs cadeau's voor de buurvrouwen maakt!
    De muts is ook mooi, daar moet je er dus nog een paaar van maken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen