maandag 14 november 2016

Ton-Sur-Ton sjaal

Tunisch haken was iets wat al een hele tijd op mijn lijstje stond om uit te proberen. En toen kwam het patroon van de Ton-sur-ton sjaal van ByClaire voorbij. Toen dacht ik: die moet ik maken. Dus ik kocht bij Het Wolhuis een tunische haaknaald. Ik had nog garen liggen van de Aldi in twee kleuren en dus begon ik aan mijn tunische haakavontuur. Nou, het is echt een tomeloos haakproject. Met een duidelijk filmpje en een foto tutorial wordt het patroon makkelijk uitgelegd en was de sjaal eigenlijk zo klaar. 

Tunisian crochet was something I wanted to do for quite some time. So when ByClaire published her pattern for the Ton-sur-Ton shawl I saw my change. I needed to make that shawl. So I bought a tunisian crochet hook. I still had some yarn lying around and that is how my tunisian crochet adventure started. Well, It's a great project. I finished the shawl in a couple of days.









Ik droeg hem ook gisteren toen ik met mijn ouders even de frisse buitenlucht op zocht en even een rondje ging wandelen in het bos. De sjaal is echt heerlijk warm.
Yesterday I went for a walk in the forest with my parents. It was (and still is) really cold outside so the shawl really came in handy. haha. 



En gisteravond, terwijl mijn broer naar de Formule 1 keek, was ik al bezig met mijn tweede sjaal.
Last night, when my brother was watching the Formule 1, I was busy with my second shawl.


En gisteravond maakte mijn moeder heerlijke Brusselse appeltjes. MMM.
And last night my mom made these delicious Brusselse apples. Mmm.


Een hele fijne week lieve mensen. 
Wat staat er deze week op jullie naald?
Have a nice week sweet people.
What's on your hook this week?

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily


9 opmerkingen:

  1. Oooh, dat tunisch haken wil ook ooit wel eens proberen. :-)
    Je sjaal ziet er super uit, leuke kleurencombinatie. Heerlijk als je gaat wandelen en je kan zo in een sjaal 'kruipen'. :-)

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sjaal! Jij kunt ook alles dragen he, staat je allemaal even goed :-) Leuk met die hoed erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tunisch haken is ook iets dat ik nog eens wil gaan proberen. Heb materiaal wel in huis, maar nog zoveel andere dingen die ik wil maken... dat is vast wel herkenbaar ;) Deze sjaal is wel een erg leuk project!
    Eerst m'n dekentje maar afmaken (alleen nog draadjes afhechten!) En dan aan een opdrachtjes voor iemand anders verder. Oh ja, ook de slofjes voor m'n nichtjes nog! Zo gaat dat...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, goed gedaan! Lijkt me inderdaad een lekkere warme sjaal!
    PS: 'Brusselse appeltjes'? Dat ken ik niet! Ik ben van België maar had nog nooit van dit gerecht gehoord! Brusselse wafels wel, of Brusselse spruitjes, maar appeltjes? Ziet er anders wel héérlijk uit!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaal. Als je de slag van het tunisch haken te pakken hebt, dan wil je er meer mee haken. Op wolplein staat ook een tunische sjaal maar dan een lange sjaal. Haakt ook heerlijk weg.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi gemaakt Emily! Ik wil het ook nog heel graag eens proberen!

    Fijne dag en groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hiuj is echt leuk geworden en lekker warm lijkt me. Toevallig heb ik ook zitten kijken naar het filmpje het wordt goed uitgelegd wat de bedoeling is. Veel plezier van je mooie sjaal.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is mooi geworden! Die gaat je goed warm houden komende winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The stitch in your shawl is a lovely choice of Tunisian stitch. I have also been practicing this technique and have collated over 26 different stitch patterns so far and there are still more to do ...
    In Australia, many people call Tunisian crochet 'tricot' and the hooks are sold as 'tricot hooks'. You chose just the right time of year for Tunisian crochet as it is a thicker fabric than regular crochet. Enjoy being warm this winter! :-)

    BeantwoordenVerwijderen