donderdag 21 augustus 2014

Mijn vakantie in foto's deel 1 / My holiday in pictures Part 1!

Hey Lieve bloglezers,
 
Lange tijd niks van mij gehoord. Vakantietijd hè! Hopelijk hebben jullie van de vakantie genoten. Ik in ieder geval wel! 3 weken Italië, best lang maar toch ook eigenlijk weer te kort. Ik was in de Dolomieten. Voor de mensen die bekend zijn in die omgeving: de boerderij ligt tussen de dorpjes Seis en Völs en ligt onder de Schlern. Op de boerderij huren we een groot appartement met balkon. Mijn oudste broer(Floris) en zijn vriendin(Rianne) gingen mee, want we hebben toch 3 slaapkamers. En mijn andere broer(Rogier) en zijn vriendin(Kirsten) hadden voor een week een ander appartement in de buurt gehuurd. Dus we waren in totaal met 8. Druk en gezellig!
 
Het weer was (op een paar dagen na) heel mooi, alleen was het minder stabiel dan in voorgaande jaren wat 's avonds ook wel eens kon onweren. Ik ga nu in ieder geval proberen om mijn vakantie samen te vatten in foto's. Laat ik maar beginnen met 1 week want ik heb zoooooooooveel foto's.

Dear sweet blogreaders,

Long time nothing heard from me. Holiday time! Hopefully you enjoyed your holidays. I definately did. 3 weeks Italy, pretty long but also a bit too short. I went to the Dolomites! For the people who know the area: the farm we stayed is between the villages Seis and Völs underneath the mountain the Schlern. At the fam we rent a big appartment with balcony. My oldest brother (Floris) and his girlfriend (Rianne) went with us, because there's room enough. My other brother (Rogier) and his girlfriend (Kirsten) rent an appartment in the neighborhood. So we were with 8. Busy but fun!

The weather was (except for a few days) really nice, but unstable so in the evenings we could get some thunder. I will try to summarize my holiday in pictures. I'll just start at week 1 because I have sooooooooo many pictures and we did so much!
 
 Zondag: aankomst Sunday: arrival

uitzicht vanaf het balkon! Mooi weer!
View from the balcony! the weather is nice enough!
 
Eerste pizza van de vakantie, altijd zo lekker! We gaan altijd naar hetzelfde restaurant. Het eten is er zoooooooo lekker, ze hebben een grote menukaart (alle Italiaanse gerechten maar nog zo veel meer) en de mensen zijn er zo vriendelijk (en kennen ons onderhand al best wel goed).
 
First pizza of the holiday, Always to delicious! We Always go to the same restaurant. the food is soooooo delicious, they have a large menu and the people are so friendly and nice!
 
 
Maandag: Regen. Monday: Rain
 
Meteen de eerste dag de hele dag regen. Niet echt leuk natuurlijk (vooral omdat ik mijn spijkerbroek enzo niet mee had genomen). Natuurlijk vonden we wel weer iets om te doen. We gingen naar de stad Merano! Daar hebben we lekker gewinkeld: ik kocht een lange broek, een leuk haakboekje en tijdschrift. Daarna hebben we maar lekker koffie gedronken, bij café Ully (grappige naam).
 
We woke up with rain the next day. Not so nice of course (I forgot my jeans). Of course we found something to do. We went to Merano to shop. I bought myself a pants, a crochetbook and magazine. After we drank coffee, at café Ully (funny name)
 
Als het regent, dan gaan een lekker kopje hete koffie (of in mijn geval chocolademelk) er best in.
 
when it rains, a cup of coffee (or in my case hot chocolate) is really tasty
 
Dinsdag: Alphornbläser bij Laurin Hütte. Tuesday: Alphornbläser at the Laurin Hütte.
 
Dinsdag vroeg uit de veren, want we moesten voor 9 uur boven zijn op de Seiseralm. De Seiseralm is het almgebied waar wij zo ongeveer onder zitten. De weg ernaartoe moet je voor 9 uur op zijn, want daarna is de weg gesloten (dat komt omdat het hooitijd is en dan rijd het af en aan met trekkers met gemaaid gras. Maar goed, we gingen dus de Seiseralm op en met de stoeltjeslift verder omhoog nog. Daarna liepen we over de almen naar de Laurin Hütte, want daar kwamen s' middags Alphornbläser. Heel indrukwekkend.
 
Tuesday we had to leave our beds early, because we needed to be above at the Seiseralm befor 9AM. We went to the Laurin Hütte, because in the afternoon there would come Alphornbläser. Pretty impressive.
 
 
De hele familie op een rij!
 
The whole family in line! haha.

 Dit is de Laurin Hütte.
 
Well, this is the Laurin Hütte.

de Alphornbläser. Floris wil er ook altijd nog 1 hebben maar ze zijn nogal prijzig en ontzettend groot.
 
This are the Alphornbläser. Floris still wants 1 of these but there not cheap and really big!
 
 
s' Avonds bij het restaurant Kip met een romig sausje en rijst. MMmmmm!
 
Chicken with a sauce and rice. MMmmmmm!
 
Woensdag: Ochsenalm. Wednesday: Ochsenalm.
 
Vorig jaar deden we deze wandeling ook. Boven Brixen kan je erg mooi wandelen. We gingen naar de Ochsenalm lopen. Het is bijna geen stijgen en dalen, alleen heel lang lopen.
 
Last year we did the same walk and it was beautiful then (just like now). Above Brixen you can take walks so beautiful. We went to Ochsenalm. It's almost no rising and falling, only a long long walk.
 
Het weer was gelukkig goed dus we hadden erg mooi uitzicht.
 
The weather was nice so we had a beautiful view.

Mooi smal wandelpad!
 
A small path!

Alpenrosen!
 
Alp-roses

 

En dit was dus de Ochsenalm!
 
This is the Ochsenalm!
 
Donderdag: Gardameer! Thursday: Gardalake!
 
Elke zomervakantie gaan we wel 1 of 2 keer naar het Gardameer. Het is er zo mooi. We gaan altijd naar Bardolino, waar op donderdag altijd markt is. Helaas viel het weer nogal tegen. Het was grauw en fris en het regende ook nog af en toe. Niet echt een zomergevoel. Maar dat mag de pret niet drukken.
 
Every summer holiday we go at least 1 or 2 times to the Gardalake. It's so beautiful there. We went to Bardolino, where every Thursday there is a market. Unfortunately the weather wasn't so nice. It was chilly and it rained a couple of times. No summer feeling at all. But we still had a nice day.
 
 Gelukkig wel droog nu!
 
It stopped raining!
 

Mmmmmm. Garnalen!
 
Mmmmm. Shrimps!

Gezellig haventje zo!
 
cozy harbour!

Lekker met het koude weer!
 
delicious with the cold weather!

Gestopt in Torri. In het kasteel was net een bruiloft bezig en je zag ze er boven overheen lopen!
 
At the castle was a wedding and we could see the bride walk above the castle.

Onze zwemplek bij Paai. Gelukkig was het wat warmer geworden.
 
This is our swimmingplace at Paai. It was warmer so we could jump in the water anyway.
 
Vrijdag: Mendelpas en zwemmen in de Kalteresee! Friday: Mendelpass and swimming in the Kalteresee!
 
Vrijdag was eigenlijk de laatste dag dat Rogier en Kirsten er waren en zij wilde eigenlijk nog wat shoppen en zwemmen. Dus gingen we eerst naar de Mendelpas en daarna naar de Kalteresee om te zwemmen en te zonnen (want ze wilde graag nog bruin worden).
 
Friday was the last day for Rogier and Kirsten and she wanted to shop and to swim a little more. So we first went to the Mendelpass and after we went to the Kalteresee to swim and enjoy the sun.
 
Op de Mendelpass.
 
The Mendelpass.
 

De jurk gemaakt door mijn moeder, een boat club dress (komt van internet, als je hem nou leuk vind dan vraag ik mijn moeder even naar de link). De zonnehoed kreeg ik van mijn ouders!
 
My mom made this dress, a boat club dress (it's from the internet, If you like it I can ask my mother for the link). I got the hat from my parents.
 

De Kalteresee vanuit de auto op de terugweg. Ik heb verder geen foto's van dichtbij want mijn camera was veilig bij mijn ouders op het terras xD!
 
This is the Kalteresee.

Afscheidsmaal. Schnitzel met röstkartofln! Jam.
 
Schnitzel with potatoes. Jummie.
 
Zaterdag: afscheid nemen en Vipiteno! Saterday: saying goodbye and Vipiteno!
 
Rogier en Kirsten gingen na een lekker ontbijt op weg naar huis. Wat gingen wij doen? Het weer was niet echt geweldig dus gingen we maar naar Vipiteno. Een leuke stad met genoeg winkels om te kunnen shoppen. Bij toeval ontdekten mijn moeder en ik er een wolwinkeltje!
 
Rogier and Kirsten went home, after a nice breakfast. We went to Vipiteno, because the weather was not so good. It's a nice city with enough shops. And we found a Yarnshop!
 
Ik heb 2 bolletjes meegenomen voor een sjaaltje.
 
I bought 2 Yarnballs for a scarf.

De zoon van de boer en boerin was vader geworden en ik had toevallig dit leuke kleine projectje bij me van het Wolcafé voor een vogeltje. Dus toen we s' middags thuisbleven, begon ik daaraan.
 
The son of the farmer and his wife (where we were staying) became a father and I happen to have a small project with me from the Wolcafé for a little bird.

Rianne heb ik ook aan het haken gekregen en is in de vakantie druk bezig geweest met een kussenhoes haken. Mijn moeder heeft in 3 weken 2 boodschappennetjes gehaakt. Mijn broer zat er tussen en deed een spelletje op zijn IPad.
 
I infected Rianne with the Crochet virus and in the holidays she was busy with a cushion cover. My mother made in 3 week 2 nets (sort bags, I can't find a proper translation). My brother did a game on his IPad.
 
Dat was dus de eerste week van mijn vakantie. Ik had nog wel 100 foto's toe kunnen voegen maar dat leek me een beetje teveel van het goeie. Ik zal z.s.m. een nieuw blogje posten en ik zal binnenkort, zoals beloofd, een give-away doen. Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond en reacties zijn altijd welkom! :-)
 
 
Lieve haakgroetjes Emily
 
 
 
That was the first week. I could put here a 100 more pictures. I will post a new blog as soon as possible and I will, as promised, do a give-away. Well, I wish you all a nice evening and comments are Always really welcome! :-)
 
Crochetgreetings Emily
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten